י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זדורוב ישוחרר?

דיון דחוף בעליון בעקבות הראיה החדשה

בעקבות ראיה חדשה שהגיש עורן דינו של רומן זדורוב, בית המשפט העליון זימן את הפרקליטות ועורך הדין ירום הלוי לדיון דחוף • בדיון ישאלו הצדדים מספר שאלות על ידי בית המשפט בנוגע לראיה החדשה ולא יישמעו טיעונים

דיון דחוף בעליון בעקבות הראיה החדשה
זדורוב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית המשפט העליון יתקיים ביום ראשון דיון דחוף בבקשה שהגיש עורך דינו של רומן זדורוב - שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה בזמן שהייתה בת 13 בלבד - בעקבות ראיה חדשה שלטענת עורך דינו של זדורוב "נועלת באופן הרמטי את ההוכחה בדבר חפותו". המשנה לנשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר זימן את נציגי הפרקליטות ועורך דין ירום הלוי, פרקליטו של זדורוב לדיון חריג בו לא יישמעו טיעונים אלא יתבקשו תגובות הצדדים לשאלות מסוימות ולהבהרות שיוצגו להם.

כזכור, לפני כחודשיים הגיש זדורוב באמצעות עורך דינו בקשה חוזרת לבית המשפט העליון בדרישה לשחררו באופן מיידי. לטענת זדורוב, יש בידיו ראיה חדשה שתוכיח את חפותו. בבקשה שהוגשה לבית המשפט העליון, כתב עורך דינו של זדורוב, כי הוא מבקש לשחררו לאלתר בעקבות מה שהוא מגדיר "ראיה רפואית משפטית חדשה". עו"ד יורם הלוי טען כי הראיה "נועלת באופן הרמטי את ההוכחה בדבר חפותו".

על פי הדיווחים, הראיה החדשה שאותה צירף פרקליטו של זדורוב היא קטע מהרצאת זום שנתן מנהל המכון לרפואה משפטית, חן קוגל. בשיחה עם 'ערוץ 12, סירב עורך דינו של זדורוב, ירום הלוי, להתייחס לבקשה שהוגשה לבית המשפט העליון. "אני לא מתראיין לגבי זה אצל אף אחד", אמר וסיפר כי הוא התבקש לתקן את הבקשה ולהגישה מחדש. "אני מתנהל קצת אחרת, ולכן אני שקט. אני אתקן את הבקשה כפי שהתבקשתי, להגיש את זה מחדש, אני אגיש את זה מחר או מחרתיים".

אלא, שבתגובה, שהגישה פרקליטות המדינה, נאמר כי "הקלטה של הרצאה" אינה יכולה להוות ראיה קבילה במשפט פלילי, וזאת בלי קשר לשאלה מי העביר את ההרצאה, ומה מומחיותו ומעמדו.

המדינה ציינה בתשובתה, שלא ניתן לקבל כראיה לעניין מחלוקת עובדתית בתיק ספציפי, דברים הנאמרים בהרצאה אקדמית לסטודנטים. "הקלטה של הרצאה" אינה "חוות דעת" של מומחה, וודאי שהיא אינה "חוות דעת" הערוכה לפי הוראות פקודת הראיות. משכך, אין בית המשפט רשאי לקבלה.

במענה לבקשתו של זדורוב לשחררו לאלתר ממאסר, נוכח ה"ראיה" החדשה, משיבה המדינה כי הלכה למעשה אין מדובר ב"בקשה לשחרור", אלא בבקשה שביהמ"ש לא רק שיכריע בבקשה למשפט חוזר עצמה, אלא אף יקבע כי יש לזכות את זדורוב, ומשכך יש גם לשחררו כבר עתה, ולכך כמובן שלא ניתן להסכים.

תאיר ראדה רומן זדורוב דיון בבג''צ משפט רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד