י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסכם רגיעה?

צה"ל סיכל פיגוע בגבול הרצועה: נתפס מחבל שחדר לישראל ועליו מטען

למחרת ההודעה על הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס, חיילי צה"ל סיכלו הערב פיגוע בגבול רצועת עזה, עם תפיסתו של מחבל שחדר לשטח ישראל ועליו אותר מטען

צה"ל סיכל פיגוע בגבול הרצועה: נתפס מחבל שחדר לישראל ועליו מטען
הפרות סדר על גבול עזה צילום: Fadi Fahd/Flash90

בצל הסכם הרגיעה שנחתם עם ארגון החמאס, לוחמי צה"ל עצרו הערב (רביעי) מחבל שחדר משטח רצועת עזה לישראל. בסמוך למקום המעצר, מצאו הלוחמים מטען חבלה שככל הנראה יועד למטרת פיגוע נגד אזרחים או חיילי צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי לפני זמן קצר, עצרו לוחמים חשוד שחצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל, סמוך לגדר המערכת. "הלוחמים מצאו סמוך לנקודת המעצר חפץ חשוד. החשוד מתוחקר על ידי הכוחות והחפץ החשוד בבדיקה", נמסר

כזכור, בתחילת השבוע הודיע ארגון הטרור חמאס כי הגיע להבנות על הפסקת אש עם ישראל, בתיווכו של השליח הקטרי. כחלק מההבנות, יופסקו שיגורי הרקטות ובלוני התבערה, וישראל מצידה תעצור את תקיפות חיל האוויר שהתרחשו בלילות האחרונים בתגובה לטרור שיצא מהרצועה. בנוסף, ייפתחו המעברים שנסגרו עם תחילתה של ההסלמה. גורמים רשמיים בישראל אישרו הערב כי אכן הושגו הבנות עם הארגון.

בהודעה שיצאה מטעמם של ראשי הארגון ברצועה, נאמר כי לאחר סבב שיחות, כשהאחרון שבהם בוצע על ידי נציג החמאס והשגריר הקטרי מוחמד אל-עמדי, הושגה הבנה, לדבריהם, "כדי להכיל את ההסלמה ולהפסיק את התוקפנות הציונית". יש לציין, כי בימים האחרונים פעל השליח הקטרי להשיג רגיעה בין הצדדים, ואף ביקר בתל אביב שם נפגש עם גורמים ישראליים.

אתמול, יממה בלבד לאחר הסכם הרגיעה שנחתם בין ישראל לארגון הטרור חמאס, גורם בארגון הציב אולטימטום ואיים כי במידה ותוך חודשיים ישראל לא תיישם את ההבנות שהושגו, יחודשו הפרחות בלוני התבערה.

חבר הלשכה המדינית של הארגון ח'ליל אל-חיה התייחס לסבב שהסתיים ואמר כי "ארגוני הטרור ברצועה היו מוכנים לעימות נרחב עם ישראל, ואף היו מסוגלים לירות טילים לתל אביב". לדבריו, "החלטנו בתחילת השנה להפעיל לחץ בכל האמצעים כדי להסיר את המצור, אבל אז העולם ואנחנו עברנו להתעסק עם הקורונה. אמרנו לכל המתווכים שהעם שלנו מתמודד עם שני דברים אבל הכיבוש אטם את אוזניו ולא נענה לאף אחד. נאלצנו לשוב להפעיל לחץ על הכיבוש והתחלנו עם בלונים".

סיכול חדירה סיכול פיגוע גבול עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד