י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השבוע בלייבל'ה

הח"כ שהגיח בשעת ליל לבקר את הבן בבידוד

לייבל'ה רשם נקודת ציון היסטורית לימי הקורונה עם הוראתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי לבחורי הישיבות שלא להיבדק • והשבוע בתפריט: הצעקות שהחרידו את הקומה השביעית בכיכר ספרא, אל מי הופנו הצעקות ומאיזה כלי תקשורת היו עדים לתקרית? אסיר הולילנד לשעבר שנצפה בדבקות בברית, והחכ"ל שהחלים מקורונה ושוחח עם האדמו"ר זמן ממושך

הח"כ שהגיח בשעת ליל לבקר את הבן בבידוד
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

השבוע לייבל'ה שמע לא מעט ווארטים חזקים על תקופת הקורונה אותה הוא לא ישכח. השבוע נוסף יום היסטורי לרשימת הרגעים הבלתי נשכחים של ימי הקורונה כשביום רביעי הציבור החרדי מאס באיומי הסגרים והמסכות והחליט להתנהג כמו שצריך, לאור הוראתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שלא לבצע בדיקות בישיבה כפי שלהבדיל אלף אלפי הבדלות לייבל'ה טוען מימים ימימה אך לייבל'ה הוא כמובן לא גדולי ישראל.

בתוך כתיבת המדור, התבשר לייבל'ה על שחרורו של יו"ר דגל התורה גפני מבית החולים וכמובן שמע אודות המופת הגדול עם בדיקת המזוזות השמיימית בבית ברחוב יצחק ניסים בבני ברק. לייבל'ה יודע שגפני מרגיש טוב ולא כפי השמועות ולכן יאחל ליו"ר הדגלאי בריאות איתנה.  

ובעוד גפני נח בביתו, הצלע הנוספת ב'דגל התורה' ח"כ יעקב אשר, נראה השבוע שומר על ההנחיות, אף שהוא ממתין  לגמזו שיבוא לוועדת החוקה. על כל פנים, השבוע באישון ליל לייבל'ה הבחין מחלון בית בקרית יערים בטלז סטון בח"כ שנמצא בחופשה מרוכזת מהכנסת, מגיע לבקר את בנו שנמצא בבידוד. 

אשר שמר כמובן על כל ההנחיות בשמירה מוחלטת, עטה מסכה גדולה, עלה על הגדר, והגיע לדרוש בשלומם של הצאצאים לבית אשר המתגוררים בדרך לירושלים. 

לייבל'ה הגיע גם לבני ברק השבוע וראה כי המאבטח שלוף הנשקים שנבחר לאבטח את שר החינוך גלנט בביקורו בעיר, היה הפקח של גדולי ישראל אדיר מעטו, בשונה מהשר שעטה מסכה עם כיתוב "שלום כיתה א'", מעטו דווקא בחר במסכה שחורה כמיטב האופנה האחרונה של אברכי בני ברק. 

ואילו השומר בכניסה לעירייה דווקא הבריק, לאחר שאין לו כוח לחזור כמה פעמים ביום על כך שאין קבלת קהל, לבש השומר מסכה מקורית וכך פתר את הבעיה אם כי יש כאלו שלא יודעים לקרוא. 

במועצת הקהילות של אגודה שהתקיימה בבני ברק (בצל כמה מאבקים פנימיים בסיעה האגודאית בעיר שעדיין מאחורי הקלעים), לייבל'ה ראה את הדובר של חסידות צאנז יוסי יעקובוביץ, שכאן המקום לאחל לו מזל טוב על מינויו כחבר הוועדה הציבורית לערעורים במשרד השיכון, ואת המנכ"ל הבולדוזר של חצר הקודש סאדיגורה אהרל'ה טירהויז, שמצא זמן להגיע לדברי ההספד על הרבי זצ"ל, לאחר שהרבי שליט"א יצא לביקור בזק באנטוורפן. 

ובני ברק עדיין על ראש שמחתנו, בשמחת ברית שנערכה השבוע בחצר ביתו של ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי, ראה לייבל'ה את השכן מאיר רבין (ללא כובע וחליפה) הזכור לכולנו מפרשת הולילנד. רבין שלא שינה את לבושו אף פעם וממשיך להגות בתורה, הגיע להתפלל יחד עם אליהו הנביא. לייבל'ה בטוח שאליהו הנביא בשטח פתוח אינו דומה כלל וכלל לשטח סגור. 

סיפור השבוע של לייבל'ה מגיע דווקא מכיכר ספרא. ללייבל'ה עדיין כואבות האוזניים משבוע שעבר לאחר שנבהל ונחרד למשמע צעקות שבקעו מחדרו של ראש העיר. לייבל'ה יודע לספר שמדובר בצעקות בין אישיות בכירה בלשכה לבין ראש העיר עצמו (את תוכן המילים לא נכתוב, כי אנחנו בחודש הרחמים והסליחות) יש לציין שהצעקות הסתיימו בטריקת דלת חזקה. 

אותה אישיות נעדרה בעקבות כך למספר ימים מלשכת ראש העיר. לייבל'ה רק יכול לספר שהצעקות התרחשו בסמיכות למספר עיתונאים מכלי תקשורת שאינו חרדי, שחווה הפגנות נגדו בגלל סדרה שצוחקת על היהודים. כך או אחרת, לייבל'ה ממשיך לעקוב אחר הסיפור שמסעיר את כל קומות בניין ספרא וגלילותיה. 

אי אפשר בלי כמה מילים על אומן: לייבל'ה שכל כך רוצה שהאוקראינים יפתחו את השערים לחסידי ברסלב לראש השנה, ראה את הפרויקטור הלאומי של ברסלב לאומן נחמן בנשעיה, שעות ספורות לפני שהמריא לאוקראינה. לייבל'ה ראה את נחמן עומד בחום היום בשטיבלא'ך בית ישראל בירושלים ומנהל משם את כל מה שצריך בתקווה שאולי גמזו ירד מהעץ עליו טיפס.

 

ואפרופו פרויקטורים, הפרויקטור החרדי במשרד הביטחון אליהו ארנד, שנכנס השבוע לתפקידו, נצפה עם מנכ"ל מלון דן ירושלים ומפקדי המלונות של פיקוד העורף להיערכות לקראת החגים במלונות למען לא יחסר שום דבר ממה שצריך. 

ואי אפשר בלי הכתרתו של הרבי החדש מסאדיגורה: לייבל'ה ישב בטיש במשך כשלוש שעות ונטף זיעה, אך לא הפסיק להסתכל על פניו של הרבי הצעיר שניהל טיש כזקן ורגיל. אך משום מה לייבל'ה שם לב לדמות נעדרת, איש החסד חיים יצחק כהן הידוע מירושלים מהשוד המפורסם, שהיה לו כיסא מיוחד בבית הכנסת סאדיגורה בשמואל הנביא, במוצאי שבת לייבל'ה גילה כי חיים יצחק המריא לניו יורק ולייבל'ה קיבל תמונה היישר מהלובי של מלון פארק האוס בשדרה ה- 12. 

אפרופו סאדיגורה והרבי השוהה באנטוורפן, מי שנצפה מצלם את הרבי החדש בביקורו בבית המרא דאתרא הגר"א שיף היה הצלם הבעלזאי ואיש הארכיון הבלתי נדלה ר' מרדכי זאב שוומנפלד ששמר על ההנחיות והגיע עם המצלמה המיתולוגית כשהוא שמסרב להכנע לשכלולי הטכנולוגיה השונים ומשתמש רק במייל. אשריך ר' מרדכי זאב. 

ושוב לארה"ב. החכ"ל לשעבר ר' מנחם לייזר מוזס האהוב, כבר יצא לדאצ'ה ברחובות מונסי לאחר שהיה במצב קשה מנגיף הקורונה בו נדבק בעת שהותו בארה"ב. מוזס הודה לקב"ה על צאתו מאפילה לאורה ויצא לטיול בוקר קצר במונסי הירוקה. 

גם הרבי היועץ הרפואי מויז'ניץ ירושלים הגיע לבקר את מנחם לייזר, השניים לא הפסיקו לספר סיפורים מבעל ה'אמרי חיים' עד זמן שבאו החסידים ואמרו הגיע זמן רבינו תם. 

את הזמר ארל'ה סמט פגש לייבל'ה ליד 'שומרי שבת' בבורו פארק כשהוא רוכש מגן למכשיר הסלולר שלו המוגן ביותר של נתיב. סמט שידוע כפדנט וכמסודר ממש, קיבל שירות אדיב מהמוכר. כמו שלייבל'ה יודע תמיד גאדג'טים קונים רק בניו יורק. 

ומי שעוד נצפה מבצבץ ברחובות ברוקלין הוא ר' אייזיק פריד יו"ר 'הידברות' שנצפה בהלוויה מקומית עם ניילון לראשו מפני הצינה. לייבל'ה רק מקווה שגם בישראל נראה קצת גשם ולא נסבול מהחום. 

והשדרן הגדול מנחם טוקר שיצא לכבוש את הולנד והסביבה, חזר למעונו לאחר גל שמועות סביב סיבת נסיעתו, והחל ללמוד בחברותא עם הרבי משטפנשט - הרב סלומון. בפגישה שדלפה ללייבל'ה נראה שהרב סלומון ריתק את טוקר על הנעשה ברוז'ין וסאדיגורה והקשר לשטפנשט. 

לייבל'ה גם יצא להתכונן לראש השנה בדחילו ורחימו ויצא לפרדס הרימונים הגדול, שם גילה את איש החסד ר' אהרן יוסף קורניצר. מתברר שקורניצר לא משקיע רק במצות אלא גם נכנס לבדוק את ענף הרימונים.

 

ובכל מה שקשור לחסידים ואדמו"רים - הרבי ממבקשי השם שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' חגג השבוע במירון חלאק'ה לבנו בכורו. בעידן של היום לא ברור ללייבל'ה שהוא יהיה הממשיך - אך תמיד יש על מה לבנות ולדמיין. 

בחנוכת הבית שנערכה בעיר ביתר עילית על ידי מפיק משפחה בדימוס ופעיל בחמ"ל הקורונה מטעם דגל התורה יהודה גודלבסקי, יחד עם סיום על מסכת שבת, השתתף גם סגן ראש העיר והבוס לעת מצוא דודי זלץ שסיקר למשתתפים את סיכום הביקור המסית של רוני גמזו בעיר. 

והשבוע גם הושק הספר רב המכר "סולם יעקב" בתרגום לשפה הצרפתית. מדובר בספר פרי עטם של בני הזוג ידידיה וסיון רהב מאיר על הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל. הספר נכתב בשיתוף הנכד האהוב, הרב ראובן ויסקי.

השבוע התבשרנו על מינויו של ישראל גינסברג לתפקיד מנכ"ל משרד יחסי הציבור רוזנבוים y.p.r. גינסברג היה הרוח החיה של המשרד בשנתיים האחרונות ומינויו לתפקיד הוא בגדר מתבקש. לייבל'ה שמכיר, מוקיר ומעריך את ישראל מאוד מאחל לו הצלחה רבה ומשוכנע שכך יהיה.

ובמוזיקה החסידית היה השבוע זמן לכולם, בעוד יואלי קליין עסוק בשיר של ויז'ניץ, הוא נצפה מרים את בנו על הכתפיים ב'חומש סעודה' בסאטמר בירושלים (אין קשר לסאטמר בני ברק). יואלי כמנהג ההורים הרים את הבן על הכתפיים והשמחה הרקיעה שחקים. 

ובחתונת קרעטשניף - נדבורנה - יערוסלב שנערכה ברחובות, נצפו בעלי המנגנים ובראשם הקלידן הצעיר ברוך הומינר שרק התחתן לפני שבועיים, תופסים רגע של הפוגה, בתמונה נראים כל התותחים: אברמי בלטי, אברמי קלצקין ושרוליק קלצקין.

ולפינת המזל טובים השבועית

ח"כ יעקב טסלר מיהדות התורה, יו"ר הוועדה לפניות הציבור, חגג השבוע את שמחת נישואי בתו בשעה טובה שנערכה כפי כל ההנחיות. לשמחה הגיעו כל צמרת יהדות התורה מליצמן ועד אייכלר כולל פינדרוס, המוזמנים דווקא בחרו לשבת עם הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר בן הרבי מויז'ניץ. 

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו ר' הרשל מפארי שומעי השיעור בשטיבל הבעלזאי בבן יעקב שם יתקיים הקידושא רבא. 

ברכת מזל טוב לאיש הפרסום שעיה איצקוביץ ורעייתו ריקי ממשרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות' לרגל שמחת אירוסי הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאלי פולק מנכ"ל 'איחוד הצלה' לרגל שמחת נישואי בנו משה, ברכה אחת גם לסבא העסקן לבית שלומי אמונים והפלג הירושלמי ר' יהושע פולק. 

ברכת מזל טוב לרפי ברנז יו"ר מועצת בתי העלמין בתל רגב, לרגל שמחת נישואי בנו החתן היקר אליה. 

ברכת מזל טוב לאברהם קונסקי מנהל שיווק מגזר חרדי בשירותי בריאות כללית, לרגל שמחת נישואי בתו.

ברכת מזל טוב לאיש 'דגל התורה' צביקי לוי ממודיעין עילית, לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאיש הקולמוס והלב אליעזר אייזיקוביץ, שלייבל'ה נפעם כל פעם מהכתבות שלו, לרגל אירוסי בתו בשעה טובה. 

ומזל טוב לבכיר הצלמים בניו יורק החסידית הבחור שלום אריה קרויס שהיה מכונה ארי ק, שמשה ויסברג אף כינה אותו בטוויטר נפתלי לרר של ניו יורק,  שהתארס בסיעתא דשמיא השבוע עם כלתו מחסידי באסטאן בבוסטון.

לייבל'ה שמח מאוד מהשמחה הגדולה שכן בעבר הציעו לקרויס שידוכים כשהיה בשבת של סקווירא בפרשבורג, אך קרויס כחסיד נאמן לקוסוב ויז'ניץ לא ויתר ולקח כלה רק מחסידות באסטאן.  

ומזל טוב לצלם משה גולדשטיין שחגג היום את יום הולדתו ה- 37, לייבל'ה שולח צרור ברכות חמות. 

ולסיום, ההויז בחור של הרבי מרחמסטריווקא התחתן השבוע בשעה טובה. לשמחה הגיע מורו ורבו הרבי מרחמסטריווקא שרקד במשך שעה ארוכה עם החתן. 

לייבל'ה רכילות חרדית מנחם טוקר יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד