כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מדובר בהצגה תקשורתית"

מכה לגמזו: כל הנציגים החרדים נטשו את הוועדה הציבורית

לאחר פרישתם מהוועדה המייעצת לגמזו של יו"ר עזר מציון חנניה צולק וסגן ראש עיריית ירושלים דייטש, מודיעים היום שאר הנציגים החרדים בוועדה המייעצת כי יעדרו מהדיונים • "מדובר בהצגה תקשורתית"

מכה לגמזו: כל הנציגים החרדים נטשו את הוועדה הציבורית
יוסי דייטש צילום: באדיבות המצלם

לאחר הפרישה של נציגי ש"ס מהוועדה המייעצת של פרופסור רוני גמזו, עליה פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', שאר הנציגים החרדים הודיעו כי לא ישתתפו יותר בדיוני הוועדה.

פרסום ראשון: נציגי ש"ס פורשים ממועצת "מגן ישראל" של גמזו

אמש (רביעי), הודיעו יו"ר עזר מציון חנניה צולק וסגן ראש עיריית ירושלים דייטש, כי יעדרו מכל ישיבות הוועדה בעקבות היחס של פורפ' גמזו כלפי הציבור החרדי והדברים היקרים ללבו. היום הודיעו שאר החרדים על פרישה מהוועדה ובכך דיוני ועדת הקורונה יוותרו ללא ייצוג חרדי כלל. 

חברי הוועדה אריק אדלר ואברימי יוסטמן הודיעו היום כי לא ימשיכו להשתתף בדיוני הוועדה, ובמכתב ששיגרו לפרויקטור הם כותבים כי "אנו חשים שהדברים שאנו אומרים אינם נופלים על אוזניים קשובות, כאשר החלטות החשובות ביותר מתקבלות ללא שיתוף הציבור ונעשים בצורה שאינה שקופה, למרות שזהו בסיס ותנאי לאופן ציבורי בוועדה ובתוכנית מגן ישראל".

עוד כתבו, "חשבנו והצהרנו מספר פעמים שאם לא תהיה שקיפות מלאה ושיתוף הוגן, לא נזכה לאמון הציבור המיוחל, אך כאמור בחר מי שבחר ללכת בדרך מסוימת שכוללת הצהרות חסרות אחריות ומעשים פזיזים שלא התקבלו בהחלטה משותפת" ועל כן כתבו, "אנו מרגישים שאין לנו מקום אמיתי במועצה , נעשה שקר בנפשנו אם נישאר כחברים המועצה הציבורית חסרת השפעה שאיננו יכולים לתרום לה ולקדם את מטרותיה".

יוסי דייטש מסר אמש ל'בחדרי חרדים': "לא הודעתי על פרישה רשמית מהמועצה משום שמעולם לא מוניתי אליה באופן רשמי, אך בפועל הרב צ'ולק ואנוכי סיימנו את הקשר עם המועצה לאחר שני מפגשים במהלכם נוכחנו לדעת מקרוב עד כמה מדובר בגוף חסר השפעה".

"ייתכן" הוא מדגיש, "שלמישהו בממשלה חשוב להציג חזות של גוף ציבורי מייעץ הנוטל חלק בקבלת ההחלטות, אך בפועל מדובר בהצגה תקשורתית".

דייטש מוסיף כי "לא ידוע לי על כל החלטה מעשית שהתקבלה בעקבות עבודת המועצה, וברור שאת מדיניות הממשלה בשטח מובילים גורמים אחרים בחדרים אחרים".

אברמי יוסטמן רוני גמזו חנניה צ'ולק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד