כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
היציאה מהבית - עד 500 מטר

קבינט הקורונה החליט: החל משני סגר על ב"ב, אלעד, בית שמש וביתר

בתום דיון ארוך במיוחד של קבינט הקורונה, אישרו השרים כי מיום שני הקרוב יוטל סגר על מספר ערים שנחשבות כערים אדומות. רוב היישובים ברשימה, של המגזר הערבי. הערים החרדיות בני ברק, בית שמש, אלעד וביתר - ברשימה • השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן התנגדו למהלך

קבינט הקורונה החליט: החל משני סגר על ב"ב, אלעד, בית שמש וביתר
הסגר בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרי קבינט הקורונה אישרו בדקות האחרונות (חמישי) את המגבלות שיוטלו על הערים האדומות ובהן הערים החרדיות המרכזיות. במרכז ההחלטות יוטל סגר כללי על ארבע ערים חרדיות שנמצאות ברשימה.

בתום דיון ארוך, השרים אישרו כי החל מיום שני יוטל סגר כללי על 12 ערים, רובן ערביות, אך בהן גם הערים החרדיות, בני ברק, בית שמש, אלעד וביתר.

בין המגבלות, יסגרו מוסדות הלימוד - מלבד החינוך המיוחד, תוגבל היציאה מהבית עד 500 מטר, תיאסר הכניסה והיציאה מהעיר פרט לתושב העיר שיוצא לעבודה חיונית, ויסגרו החנויות שאינן מזון או תרופות.

בדיון הוסבר,  כי מדובר במהלך שקודם לסגר כללי שיוטל על כל המדינה. כמו כן נקבע כי הקבינט יתכנס בעוד שבוע לדיון נוסף אז יבחנו את נתוני התחלואה לאור פתיחת שנת הלימודים ופתיחת רוב המוסדות.

כאמור, הסגר יחל ביום שני הקרוב ויוטל בשלב ראשון למשך שבוע. במהלך הדיון הביעו השרים החרדים אריה דרעי ויעקב ליצמן התנגדות למהלך ואף הצביעו נגד בתום הדיון.

על שאר הערים שמוגדרות כאדומות ובהן היישובים רכסים ועמנואל החרדיות, יוטלו גם כן הגבלות, בהן עוצר לילי, סגירת מוסדות הלימוד וסגירת חלק מהחנויות.

קורונה סגר סגר בירושלים סגר באלעד יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד