י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החקירה הסתיימה

כתב אישום יוגש נגד המחבל שרצח את הרב אוחיון

הפרקליטות תגיש בקרוב כתב אישום נגד חליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת, בן 46, תושב הכפר רוג'יב הסמוך לשכם, אשר רצח בפיגוע הדקירה בשבוע שעבר את הרב שי אוחיון ה"יד • היום הסתיימה חקירת הפיגוע בידי המשטרה ושירות הביטחון הכללי • במקביל, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים

כתב אישום יוגש נגד המחבל שרצח את הרב אוחיון
זירת הפיגוע בפתח תקווה צילום: דוברות המשטרה

המשטרה סיימה היום (חמישי) את חקירת פיגוע הדקירה בצומת סגולה בפתח תקווה, בו נרצח בשבוע שעבר הרב שי אוחיון הי"ד, כך הותר הערב לפרסום. מסיכום חקירת המשטרה ושירות הביטחון הכללי עולה, כי במוקד במשטרת ישראל התקבל  דיווח על גבר כשהוא דקור בצומת סגולה. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום ואיתרו את החשוד, בן 46 תושב השטחים כאשר ברשותו סכין מגואלת בדם, דקות לאחר שדקר את הרב שי אוחיון שפונה לקבלת טיפול רפואי לבית החולים בלינסון כשמצבו מוגדר אנוש, ולאחר זמן קצר נקבע מותו.

המחבל, חליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת, בן 46, תושב הכפר רוג'יב הסמוך לשכם, נעצר ונחקר במשטרת ישראל ובידי שירות הביטחון הכללי ומעצרו הוארך מעת לעת. היום הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בעבירת רצח ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים. מעצרו הוארך ב-5 ימים.

כזכור, ביום שני, פחות משבוע לאחר אירוע הדקירה בו נרצח הרב שי אוחיון הי"ד , קבע שירות הביטחון הכללי באופן סופי כי מדובר בפיגוע על רקע אומני, וכי המחבל הגיע בכוונה תחילה לדקור ולהרוג אדם יהודי. זאת בתום חקירתו בו הודה המחבל במעשה ואף שחזר אותו בפני חוקרי השב"כ.

חקירת הפיגוע העלתה כי המפגע חליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת, החזיק בהיתר עבודה בישראל ולפיו הוא רשאי לעבוד בארץ ולחזור מדי יום לאזור מגוריו בשטחי יהודה ושומרון. על פי חקירת השב"כ, המפגע הפר את תנאי ההיתר, בכך ששהה בישראל ברציפות מספר ימים עד למועד הפיגוע.

משירות הביטחון הכללי נמסר כי "בחקירה משולבת של השב"כ ומשטרת ישראל, עלה כי המפגע הצטייד בסכין וביצע את הפיגוע ממניע לאומני. כמו כן במהלך חקירתו שיחזר את מעשיו".

הרב אוחיון, בן 39 תושב שכונת כפר אברהם בפתח תקווה, הותיר אחריו את אשתו וארבעה ילדים. בלילה שלאחר הפיגוע פשטו לוחמי צה"ל על הכפר רוג'יב באזור העיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית 'שומרון', ומיפו את  ביתו של המחבל החשוד בביצוע פיגוע הדקירה. מצה"ל נמסר כי המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.

 

 

פיגוע דקירה הרב שי אוחיון הי"ד פתח תקווה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד