כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גמזו מחדד לגבי הסגר

אופטימיות זהירה: ירידה במנין החולים היומי

משרד הבריאות מעדכן הבוקר כי מנין החולים אתמול עמד על 2,740, נתון עדיין גבוה ומדאיג, אך פחות מהיומיים הקודמים, בהם עמד מנין החולים על מעל 3,000. בתוך כך, פרופ' גמזו מבהיר הבוקר כי "ההצעה אתמול בקבינט היתה על הטלת סגר על 8 ערים עם תחלואה גבוהה במיוחד"

אופטימיות זהירה: ירידה במנין החולים היומי
מחלקת קורונה בשמיר-אסף הרופא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי יומיים מדאיגים עם חציית שיאים חדשים עם מעל 3,000 חולי קורונה ביממה, לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר (שישי), נרשמת ירידה קלה, כאשר ביממה החולפת אובחנו בישראל 2,740 נשאי קורונה מתוך 33,333 בדיקות שבוצעו. הנתונים מלמדים כי 8.2% מהבדיקות היו חיוביות, כלומר 1 מכל 12 בדיקות.

עוד עולה מנתוני המשרד שמתפרסמים הבוקר, כי מנין הקורבנות מפרוץ המגיפה בישראל עומד על 985. נכון להבוקר ישנם בישראל 24,797 נשאי קורונה פעילים, מתוכם 418 מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, מהם 112 מורדמים ומונשמים. 132 במצב בינוני, השאר במצב קל. 99,748 חולי קורונה החלימו עד כה.

בתוך כך, יו"ר פרויקט 'מגן ישראל' למאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו מפרסם הבוקר הבהרה לגבי ערים שצפויות להיות בסגר: "ההצעה אתמול בקבינט היתה על הטלת סגר על 8 ערים עם תחלואה גבוהה במיוחד והטלת מגבלות תנועה על כל הערים האדומות". מבהיר גמזו.

לדבריו: "החלטת הקבינט נתנה מנדט לצוות המקצועי בראשות פרופ' גמזו להרחיב את הערים האדומות שיוטל עליהם סגר מלא ולא רק מגבלות תנועה", אולם עם זאת "ההחלטה הסופית תתקבל בסופ"ש ותאושר על ידי הממשלה ביום ראשון".

במסגרת הסגר על הרשויות ה"אדומות" המובהקות יוטלו ההגבלות הבאות: איסור על התרחקות של יותר מ-500 מטר מהבית, סגירת עסקים למעט עסקים חיוניים, מערכת החינוך תיסגר למעט הגנים והחינוך המיוחד, יוגבלו היציאה מהיישוב או מהשכונה וכן הכניסה אליה.

על פי הדיווח ב-ynet' אם המשטרה תודיע שלא תצליח לעמוד בכך - תצומצם רשימת היישובים שעליהם יוטל סגר. כמו כן, ביום חמישי הבא צפוי קבינט הקורונה להתכנס שבוע בכדי להחליט האם להחמיר את הצעדים ולהיכנס לסגר כללי.

קורונה רוני גמזו סגר עיר אדומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד