י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בגיבוי המשנה ליועמ"ש

לראשונה: ייפתחו שמורות טבע נפרדות לציבור החרדי; קושניר תוקף

באופן חריג, ולאחר התערבות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, רשות הטבע והגנים תפתח שמורות טבע בהפרדה, בצורה המותאמת לציבור החרדי | ארגון 'בצלמו שניהל את המאבק: "גם לציבור הדתי שמשלם מסים ככל האדם, מגיע ליהנות משמורות הטבע בהתאם לאורח חייו" | ח"כ קושניר: "ברוכים הבאים למדינת הלכה"

לראשונה: ייפתחו שמורות טבע נפרדות לציבור החרדי; קושניר תוקף
חרדים רוחצים בנחל ואדי קאלט, אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לראשונה, בתום מאבק ציבורי, רשות הטבע והגנים תפתח שמורות טבע הכוללות בריכות רחצה במתכונת מופרדת המיועדת לציבור החרדי, זאת בגיבוי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הגברת דינה זילבר שהביעה את חוות דעתה בעניין. נזכיר, כי בעקבות פניות רבות שהגיעו לארגון זכויות האדם 'בצלמו', בבקשה לפעול בעניין ההפרדה במסלולי הליכה עם מקורות מים בכדי לאפשר לציבור החרדי והדתי לטייל בצורה שאינה נוגדת את אורח חייו, פנו בארגון למשנה ליועמ"ש הממונה על המאבק בהפרדה, וכן לרשות הטבע והגנים במטרה למצוא פתרון בדמות ימים חריגים בהם יהיו שעות נפרדות.

כפי שמתפרסם היום, השבוע הודיעה רשות הטבע והגנים כי אתר הטבע עינות צוקים שבים המלח יפתח בימים ושעות נפרדות לגברים ונשים, זאת כחלק מפיילוט שמקיימת הרשות במטרה לבחון את האפשרות לפתוח אתרים נוספים בעתיד.

כחלק מהפיילוט, יתקיימו במקום במהלך חודש ספטמבר רחצות נפרדות נפרדות לגברים ולנשים. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי מדובר בתקדים, שכן עד עכשיו כל אתרי הטבע היו פתוחים לקהל הרחב ללא הגבלה, כאשר רק במקרים נדירים התאפשרה רחצה באופן מופרד, מחוץ לשעות הפתיחה הרשמיות של האתר.

כאמור, במכתב המנומק שנשלח למשנה ליועמ"ש נכתב כי "מהות הדמוקרטיה הינה דאגה למיעוט",  בארגון 'בצלמו' ציינו כי כך נקבע בשורת פסקי דין וכך אף קבעה כבוד המשנה בפרשת הבריכה בקרית ארבע. "אין כל ספק שישנו מיעוט דתי אשר מעוניין ליהנות ממשאבי הטבע כמו כולם אך אמונתו הדתית אוסרת זאת עליו. כבר נקבע לגבי חופי ים שניתן לקיים חופים נפרדים ואין זה הדרה שכן שחיה מעורבת הינה בעיה הלכתית ואינה הדרה במובן החוקי".

מארגון זכויות האדם 'בצלמו', שקיים את המאבק בנושא נמסק לאחר ההחלטה: "אנו מברכים על ההחלטה ובטוחים שהציבור הדתי והחרדי יצביע ברגליים וייהנה בהתאם לאורח חייו ומנהגיו. איו כל ספק שגם לציבור הדתי שמשלם מסים ככל האדם, מגיע ליהנות משמורות הטבע בהתאם לאורח חייו. מדובר במתווה הגון אשר נותן מענה לציבור הדתי וכמובן לשאר הציבור הרחב. נמשיך לדאוג שגם לציבור הדתי והחרדי יינתנו זכויות אדם בדיוק כמו שמגיע לכל קהילה אחרת בישראל".

בעקבות החלטת רשות הטבע והגנים, חבר הכנסת אלכס קושניר מישראל ביתנו תוקף בחריפות: "מדוע משפחה חילונית שתרצה להשתכשך במים תצטרך לבדוק ביומן האם האתר פתוח לכלל הציבור או רק לחרדים?! רט"ג נכנעה ללחץ של ארגון בצלמו שכנראה דואג רק לזכויות האדם שיש לו כיפה על הראש. שימו לב! מדובר בפיילוט של הרט"ג! אם הפיילוט יצליח הם ירחיבו זאת לאתרים נוספים. ברוכים הבאים למדינת הלכה"

דינה זילבר רשות הטבע והגנים בצלמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד