י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתגברים כוחות

במשטרה חוששים מעימותים עם אזרחים בערים המסוגרות

מחשש להתפרצות עימותים בין שוטרים לאזרחים בערים שיוכנסו לסגר ביום שני הקרוב, במשטרה מתכוונים לתגבר את הכוחות שיפעלו בערים האדומות | מ"מ המפכ"ל: "הנחתי את כלל הכוחות על מיקוד האכיפה בערים האדומות עפ"י תכנית הרמזור הלאומית המאפשרת התמודדות דיפרנציאלית עם התפשטות נגיף הקורונה"

במשטרה חוששים מעימותים עם אזרחים בערים המסוגרות
סגר בשכונה חרדית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת הטלת הסגר על כעשר ערים אדומות ברחבי הארץ, במשטרה נערכים לבצע את האכיפה, אך גם לעימותים שעלולים להתפתח בין האזרחים לכוחות המשטרה בערים המסוגרות, כך מפרסם הכתב משה נוסבאום ב'ערוץ 12'. על פי הדיווח, בפיקוד הבכיר של המשטרה חוששים כי אזרחים שיתנגדו להטלת בסגר יתקפו באלימות השוטרים שיוצבו במחסומים. בעקבות כך, במשטרה יתגברו באופן משמעותי את הכוחות בערים האדומות.

נזכיר, כי במהלך הטלת הסגר על השכונות החרדיות בירושלים, התקיימו מידי ערב הפגנות סוערות בצומת שמגר בבירה, בה השתתפו מאות ואף אלפי מפגינים שמחו לטענתם על הטלת הסגר הסלקטיבי. במהלך ההפגנות נעצרו עשרות אזרחים. במקרים רבים נרשמה אלימות קשה מצד השוטרים. כזכור, המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת חלק מאירועים בהם הותקפו מפגינים.

"הנחתי את כלל הכוחות על מיקוד האכיפה בערים האדומות עפ"י תכנית הרמזור הלאומית המאפשרת התמודדות דיפרנציאלית עם התפשטות נגיף הקורונה בהתאם לנתוני תחלואה אזוריים", אמר בסוף השבוע מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן. "הפיקוח והאכיפה המשטרתית יתמקדו בעיקר במקומות צפופים והומי אדם, בדגש על מקומות סגורים. לא נהסס לסגור בתי עסק שיפרו את התקנות ולהמשיך ולהטיל קנסות נגד מפרי חוק שיסכנו את בריאות הציבור".

"אני קורא מכאן לראשי הרשויות המקומיות ולרשויות השונות הנוגעות בדבר, זוהי שעת מבחן עבורנו, שיתוף הפעולה הקיים בין המשטרה לרשויות בהיבטי האכיפה הינו תנאי מחייב למענה השלם לבלימת התפשטות הנגיף"", הוסיף

בעיריית בני ברק, שככל הנראה תוכנס לסגר כבר ביום שני הקרוב, תקפו ביום חמישי את החלטת הקבינט ואמרו כי ההחלטה המסתמנת להטיל סגר על העיר מאכזבת ומגבירה את חוסר האמון של הציבור החרדי בשיקולי פרויקטור הקורונה ומקבלי ההחלטות. "כפי שהוכח גם בגל הראשון, סגר אינו הפתרון. במקום להטיל עונש קולקטיבי על כל העיר, אנו מצפים מהממשלה להילחם לצידנו ולא בנו. ההחלטה המסתמנת להטיל סגר על העיר מאכזבת ומגבירה את חוסר האמון של הציבור החרדי בשיקולי פרויקטור הקורונה ומקבלי ההחלטות", נמסר.

בתוך כך, בעיריית בני ברק שוקלים להפסיק את שיתוף הפעולה עם המדינה בכל הנוגע לטיפול בווירוס הקורונה אם יוחלט להטיל עליה סגר, כך דווח בעיתון 'הארץ'. מקור המעורה בנעשה בעיר אמר לעיתון כי בעירייה דנו באפשרות לסגור במקרה כזה את חמ"ל הקורונה העירוני ו"למסור את המפתחות לממשלה". ראש העיר אברהם רובינשטיין, שהביע בימים האחרונים מורת רוח מהאפשרות שיוטל סגר על בני ברק, צפוי לקבל את ההחלטה בנושא בתחילת השבוע.

 

 

סגר עימותים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד