ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
תחמושת רבה נמצאה בדירה

משטרת אוקראינה שחררה יהודי שנחטף מחוץ לבית כנסת

גבר יהודי שזהותו לא פורסמה שוחרר בשבוע שעבר על ידי משטרת אוקראינה, לאחר שנחטף מחוץ לבית כנסת בבירה קייב תמורת כופר, וזאת בעקבות סכסוך עם שותפו העסקי. במהלך החטיפה שבר את שתי רגליו כשניסה לברוח וקפץ מגובה רב. נמצא בדירה אזוק ולצידו תחמושת רבה

משטרת אוקראינה שחררה יהודי שנחטף מחוץ לבית כנסת
החטוף והתחמושת שנמצאה בדירה צילום: מתוך הפייסבוק של גיורגי לוגווינסקי

משטרת אוקראינה שחררה גבר יהודי שהוחזק במשך שבוע בשבי - כך הודיע ארגון איחוד הקהילות היהודיות המאוחדות באוקראינה ביום שלישי האחרון באתר האינטרנט שלו.

כנופיית עבריינים שהונהגה לכאורה על ידי קצין שירות חשאי אוקראיני לשעבר חטפה גבר יהודי מחוץ לבית הכנסת שלו בקייב ב-21 באוגוסט והחזיקה אותו תמורת כופר. שמו של האיש, שנחטף מחוץ לבית הכנסת 'ברודסקי' לא פורסם.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, חוטפים שעבדו עבור השותף העסקי לשעבר של הקורבן, פיתו אותו לצאת מחוץ לבית הכנסת בתואנת שווא, הם הכריחו אותו להיכנס לרכב ונסעו לבקתה מבודדת השייכת לסבתו של אחד החוטפים, לפני שהגיעו לשם ניסה האיש לברוח, הוא קפץ מגובה של כ-15 מטר ושבר את שתי הרגליים.

המשטרה הצליחה לשחזר את עקבותיו של האיש ולחלץ אותו לאחר שאשתו דיווחה עליו שהוא נעדר. הם בדקו מספר מצלמות אבטחה כדי לשחזר את מסלול החוטפים תוך כדי חקירת הסכסוך עם השותף לשעבר שנעצר יחד עם שישה שותפים נוספים.

"שר הפנים ארסן אבאקוב מינה צוות חוקרים שעבד בסוף השבוע של ה-21 באוגוסט", כך אמר גיורגי לוגוויסקי, חבר בקהילה היהודית בברודסקי, שסייע למשטרה למצוא את הקורבן.

עוד דווח, כי בין הקרבן לחוטפים "היו עניינים כספיים לא גמורים, אותם הלקוח רצה לפתור בשיטת החטיפה" כך לפי המשטרה. עוד התברר, כי איש העסקים היהודי פותה להיכנס למכונית על ידי מכרו, שהיה בקבוצת החוטפים. בתחילה הוא הוחזק בבניין אחר בקומה השנייה.

איש העסקים הוחזק במרתף, שם הכו אותו העבריינים ובעודם מנסים להימלט כשהבינו שהמשטרה עלתה על עקבותיהם, הם ירו בו, האיש מאושפז בבית החולים.

מפקד המשטרה אמר לתקשורת המקומית: "אני לא יכול להגיד כעת את כל הידוע מכיוון שהחקירה עדיין מתנהלת, אך האיש לא אמר לאשתו את מי הוא עומד לפגוש. לכן, היינו צריכים להסתמך על וידאו ממצלמות האבטחה, ואז, כשזיהינו את האנשים, ביצענו פעולות חיפוש חקירות סמויות, ביצענו פעולה לשחרורו ועצרנו את חברי קבוצת הפשע".

עוד עולה מהאירוע, כי החוטפים לא היו עם פלאפונים בזמן החטיפה, כדי שלא יעלו עליהם, המשטרה חששה כי מישהו מבפנים ידליף לחוטפים, לכן הוקם באופן חשאי צוות חקירה מיוחד, החוטפים לא כיסו את פניהם בזמן החטיפה, והחשד עולה כי הם תכננו לרצוח את היהודי החטוף, אך מבצע משטרתי לשחרור החטוף הצילה אותו.

בדירה אותר החטוף אזוק בידו ועם חבלות בגופו בעיקר ברגליו. כמו כן נמצאה בדירה תחמושת רבה כולל רימונים וטילי RPG.

חטיפה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד