י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

באמונה: "הפרויקט החדש בבית שמש - הזדמנות ענקית להנות מההתפתחות בעיר"

חברת באמונה שבנתה ויזמה פרויקטים בכל רחבי הארץ, נכנסת לביצוע של הפרויקט השלישי שלה בבית שמש, שיחד עם פרויקט הדגל של החברה בכרמי גת, שם אותה על המפה כאחת מן החברות היזמיות המובילות בישראל, עבור כלל המגזרים. שוחחנו עם מנכ"ל באמונה, ישראל זעירא, כדי לשמוע על הפרויקט שהולך לשנות את העיר בית שמש

באמונה: "הפרויקט החדש בבית שמש - הזדמנות ענקית להנות מההתפתחות בעיר"
מנהל מיזם הנדל"ן צילום: יח"צ

מאת אבי גבריאל תאריך 6.9.2020

חברת באמונה הינה חברה יזמית מצליחה וותיקה בענף הבנייה בישראל. באמונה החלה את דרכה בשנת 1995, בהקמת קבוצות רכישה בפרויקטים עבור הקהל הדתי-לאומי בישראל, ומשגדל נפח הפעילות של החברה, החלה באמונה בייזום פרויקטים לבנייה בעצמה. כיום באמונה עוסקת בעיקר בייזום פרויקטים לבנייה בשכונות המיועדות למגזר הדתי ברחבי מדינת ישראל, לרוב עם דגש על ערים מעורבות לחילונים ודתיים. שוחחנו עם מנכ"ל חברת באמונה, ישראל זעירא, כדי לשמוע על הפרויקט החדש של באמונה בבית שמש, ולהבין מדוע הפרויקט הזה ייקח את באמונה לשלב הבא.

יו"ר באמונה, ישראל זעירא: "כבר הרבה שנים שאנחנו באמונה מבצעים ויוזמים פרויקטים בהיקף גדול של שכונות שלמות לקהל הדתי. אנחנו עובדים במקביל על פרויקטים בחריש, אפרת, כרמי גת ועוד, ומכל הבחינות, באמונה נמצאת בתנופה. לאחרונה השלמנו ממש בימים אלו שניים מתוך שלושה פרויקטים חזקים בעיר בית שמש, שלפי דעתי באמת ישנו את פניה של העיר, וישימו את באמונה בשורה אחת עם חברות הבנייה הגדולות בישראל".

בית שמש רבתי

מה מיוחד בבית שמש?

יו"ר באמונה, ישראל זעירא:  "בית שמש היא עיר מיוחדת  ללא ספק. קשה לי לחשוב שיש עיר עם אוכלוסייה יותר הטרוגנית ממנה בישראל, שהרי יש בה ייצוג פחות או יותר לכל קבוצה בחברה הישראלית. יש אנשים מכל המנעד הדתי הקיים, בין אם מדובר בחסידים, ליטאים, אנשי תולדות אהרן וכדומה, עובר ביהודים מסורתיים יותר ופחות, ועד חילונים גמורים. יש כאן אשכנזים וספרדים, יש קבוצה גדולה של אנשי הציונות הדתית, וכן ישראלים ממוצא אתיופי ורוסי, וכולם חיים ביחד".

איך העיר מבחינת תנופת בנייה?

יו"ר באמונה, ישראל זעירא: "כל שנה יש התחלות בנייה של מאות יחידות דיור בעיר. בתחילת השנה למשל, אושרה תוכנית פינוי-בינוי גדולה בשכונת רמת לח"י בעיר. בכלל, בית שמש מצויה בתנופת בנייה ופיתוח חזקה מאד, והיא בין הערים הכי מתפתחות בישראל. יש הרבה גורמים שתורמים לביקוש למגורים בעיר: המיקום של העיר אידיאלי עבור ישראלים רבים, בהיותה מצויה במרחק נסיעה לא ארוכה הן מתל אביב, והן מירושלים.

כמו כן, עם השיפורים שנעשים בתשתיות הרכבת במדינה והן בתשתיות הכבישים, אפשר היום לגור בבית שמש ולהיות במרחק נגיש לחלק הארי של המשרות באיזור המרכז וירושלים, שזה המון. בנוסף, בעיר משווקים כל הזמן שטחים לאזורי תעשייה חדשים, ונוצרים מקומות עבודה אורגניים בעיר.

למעשה יש גם לא מעט מקומות תעסוקה המותאמים למגזר החרדי (למשל: חברת מטריקס פתחה מרכז פיתוח בבית שמש, ובו היא מעסיקה כ-300 נשים חרדיות בתפקידי בפיתוח תוכנה). מלבד זאת, מערכת החינוך בעיר איכותית מאד, והעיר יפה ומוקפת סביבה ירוקה ומיוערת, מה שהופך אותה לעיר יפה ומבוקשת".

איזה פרויקטים בניתם בעיר?

יו"ר באמונה, ישראל זעירא: "חברת באמונה יזמה כעת שלושה פרויקטים בשערי בית שמש,  המכונה גם שכונת רמת בית שמש ד’. הפרויקט הראשון הוא שכונה ד' 2, בחלק הצפוני של רמת בית שמש ד'. מדובר בפרויקט של 280 יחידות דיור, שנבנה בסטנדרט בניה איכותי ומפרט עשיר, המותאם לציבור החרדי. מדובר בפרויקט היברידי המשלב בין מחיר למשתכן לבין דירות הנמכרות בשוק החופשי".

"פרויקט נוסף של באמונה", אומר זעירא, "הוא מתחם מגורים ד' 3, שהוא פרויקט בחלקה המערבי של רמת בית שמש ד’. גם כאן, כל הדירות מתוכננות עבור הציבור החרדי וכוללות דירות שלושה, ארבעה וחמישה חדרים, דירות גן ודירות מסוג פנטהאוז".

"הפרויקט האחרון שלנו בשערי בית שמש הוא פרויקט המיועד דווקא לציבור החילוני שמגיע לעיר. הפרויקט נכנס לשלב הביצוע שלו בימים אלו ממש. בעיני מדובר בפרויקט שיהיה הצלחה ענקית: שוב, היות ומדובר בעיר שהיא אטרקטיבית מאד מבחינת הקרבה שלה לאיזורי תעסוקה רבים, יש עניין רב בעיר וביקוש של הציבור החילוני. בנוסף שערי בית שמש צופה באופן מושלם על עמק האלה, שלא מעט אנשים יספרו שזה המקום הכי יפה בישראל. לא משנה מי אתה, קשה להישאר אדיש ליופי שיש בטבע הנמצא בעמק האלה, ואנשים רבים רוצים שהבית שלהם יצפה על נוף כל כך יפה".

מה סוד ההצלחה של באמונה?

יו"ר באמונה, ישראל זעירא: "חברת באמונה מייעדת את מרבית הפרויקטים שלה לקהל היעד של חרדים או דתיים לאומיים. אני עצמי, אנשי המפתח בחברה, ולמעשה כל העובדים בחברה באשר הם, כולם מגיעים מן המגזר הדתי בישראל. אנחנו מכירים את הצרכים של הציבור יותר טוב מכולם. מלבד זאת, באמונה צברה כבר קילומטראז' נכבד מאד של פרויקטים גדולים, תוך הקפדה על איכות גבוהה בבנייה ושמירה על רמת מחירים נגישה. הניסיון והמקצועיות שלנו שמים את באמונה בשורה הראשונה של חברות הבנייה היזמיות בישראל".

חברת באמונה בונה ומשווקת פרויקטים לבנייה בכל רחבי הארץ, עם דגש על הציבור הדתי-לאומי. הפרויקטים ד' 2 ו-ד' 3 כבר שווקו ואכלוסם יחל בזמן הקרוב, ואילו פרויקט נוסף בשערי בית שמש משווק בימים אלה.

נדלן בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד