כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אכיפת ההגבלות • צפו

האורחים נמלטו והשוטרים הלחימו את הדלתות • צפו

במסגרת אכיפת הנחיות הקורונה, הגיעו בסוף השבוע שוטרי משטרת ישראל לאולם אירועים בעיר שפרעם, שקיים חתונה המונית וזאת על אף צו סגירה מנהלי לתקופה של 7 ימים, שהוטל עליו מספר שעות קודם לכן בגין הפרות קודמות דומות של הנחיות וצו בריאות העם

האורחים נמלטו והשוטרים הלחימו את הדלתות • צפו
ניידות משטרה צילום: דוברות המשטרה

שוטרי משטרת ישראל פועלים מדי יום לאבטחת בריאותו, שלומו וביטחונו של הציבור בכלל ובקרב תושבי החברה הערבית בפרט. אירועים משפחתיים וחברתיים המוניים הם מוקד בולט להידבקות נרחבת בנגיף הקורונה.

במסגרת הפעילות איתרו השוטרים במחוז הצפון, מאות אירועי חתונה שהיו אמורים להתקיים בגני ואולמות אירועים הפועלים במרחב הציבורי בהשתתפות עשרות אלפיי מוזמנים במצטבר. השוטרים שוחחו עם כ-200 בעלי שמחות ובעלי גני אולמות אירועים והבהירו להם את ההנחיות האוסרות על קיום אירועים וכי במידה ויקיימו את הארועים שלא בהתאם להוראות, יפעלו כנגדם באכיפה לרבות פתיחה בחקירה פלילית.

חרף האמור הגיעו בסוף השבוע שוטרי משטרת ישראל לאולם אירועים בעיר שפרעם, שקיים חתונה המונית וזאת על אף צו סגירה מנהלי לתקופה של 7 ימים, שהוטל עליו מספר שעות קודם לכן בגין הפרות קודמות דומות של הנחיות וצו בריאות העם.

עם הגעת השוטרים למקום הבחינו בעשרות רכבים בחניון ובחוגגים שעשו דרכם לאולם. לפתע האורות בחניון ובאולם הוחשכו ודלת הכניסה, שעליה עוד התנוססה הודעת צו הסגירה, ננעלה. השוטרים פעלו במהירות, נכנסו לאולם, פיזרו את עשרות המוזמנים, הטילו קנס בסך 5,000 ₪ על בעל השמחה ובית העסק נסגר באמצעות ריתוך דלת כניסה.

בעל האולם (53, שפרעם) נעצר, לאחר שהפר את צו הסגירה מנהלי וקיים חתונה המונית ללא שמירה על ריחוק חברתי ועטיית מסכות. החשוד נחקר בגין עבירות של הפצת מחלה שלצידה עונש מאסר לתקופה של 3 שנים והפרת הוראה חוקית, והובא לדיון בבית משפט השלום בחיפה, אשר הורה על מעצר בית לתקופה של 10 ימים, הרחקה מבית העסק למשך 60 ימים, סגירת בית העסק למשך 30 ימים וחתימה על התחייבות עצמית בסך 20,000 ₪.

באירוע נוסף, באולם אחר בשפרעם השבוע, שוטרי משטרת ישראל איתרו חתונה המונית בה השתתפו כ-5,000 איש. השוטרים שהגיעו למקום הבחינו בחוגגים סועדים ורוקדים, ללא שמירה על ריחוק חברתי וללא עטיית מסכות על הפנים. תוך דקות ספורות החתונה פוזרה, ובעל השמחה שמספר ימים קודם לכן נערך עימו שימוע זומן לחקירה פלילית וכך גם הזמר שהשתתף באירוע.

במקביל הגיעו השוטרים לגן אירועים בעיר שלא עמד בהנחיות, וזאת למרות שימוע שנערך לו בו התחייב לקיים את האירועים בהתאם לחוק. השוטרים שהגיעו למקום פיזרו את המוזמנים שהיו ישובים בשולחנות. בעלת הגן (49, שפרעם) נקנסה בסך של 5,000 ₪, בתום שימוע שנערך לה הוחלט על הוצאת צו סגירה למשך 7 ימים לגן הארועים

המשטרה קוראת לציבור ולבעלי האולמות להישמע להנחיות משרד הבריאות, אי הקפדה על ההנחיות מעמידה בסכנה את בריאות האזרחים ואת פרנסתם.

"משטרת ישראל תמשיך בפעילות מוגברת, במישור הגלוי והסמוי כנגד אלו אשר מקיימים ארועים המוניים תוך שאינם ממלאים את ההנחיות למניעת התפשטות נגיף הקורונה ומעמידים עשרות ומאות אנשים בסכנת הדבקות", נמסר מהמשטרה.

קורונה שפרעם אולם אירועים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד