י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סגר לילי מ-19:00 עד 05:00

מסתמן: לא יוטלו סגרים; שני יישובים חרדים נוספו לרשימת הערים האדומות

הלחץ הכבד והזעם שבעבע ברחוב החרדי כנגד הטלת הסגר הסלקטיבי על הערים החרדיות, הגיע במהירות לנציגים החרדים. השרים דרעי וליצמן נועדו לשיחה ממושכת עם ראש הממשלה בה הביעו את התנגדותם לסגר. לפי הדיווח, לעת עתה איום הסגר ירד מהפרק ונבחנות חלופות

מסתמן: לא יוטלו סגרים; שני יישובים חרדים נוספו לרשימת הערים האדומות
חרדים מול מחסום משטרתי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר הטענות הקשות של הנציגים החרדים שמשקפים את הזעם הציבורי הגובר כנגד הטלת סגר דווקא בערים חרדיות, ראש הממשלה נועד בשעה האחרונה עם השרים החרדים אריה דרעי ויעקב ליצמן ועל פי הדיווח, הוחלט שלא להטיל סגר על הערים האדומות, אלא למצוא תחלופות.

מתקפה חסרת תקדים של ראשי הערים החרדיות על ראש הממשלה

על פי הפרסומים, נתניהו החליט כי לא יוטל סגר על הערים האדומות ביותר: אלעד, בני ברק, ביתר ושכונות מבית שמש לצד ערים ערביות נוספות.

על פי הדיווח, נתניהו יציע תחלופה בדמות סגר לילי מהשעה 19:00 בערב עד 05:00 בבוקר בלבד על כל הערים האדומות, לצד סגירת חלק מהחנויות הלא חיוניות וכן סגירת מוסדות החינוך, למעט גני ילדים וחינוך מיוחד.

בתוך כך, בראשית הדיון שמקיימת ועדת השרים לענייני מגבלות על ערים, הודיע נציג משרד הבריאות על הכנסת היישובים מודיעין עילית וטלזסטון לרשימת הערים החרדיות.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', ראשי הסיעות החרדיות השרים דרעי וליצמן נועדו עם ראש הממשלה בנושא הסגר, כשבנוסף, דיון ועדת השרים שאמור היה לעסוק בהטלת מגבלות על הערים - נדחה.

קודם לכן, שיגרו ראשי הערים החרדיות מכתב זועם לראש הממשלה, בו הם מבהירים כי ראשי הרשויות החרדיות לא ישתפו פעולה עם הממשלה תחליט להטיל סגר.

"אנו מודיעים בזאת כי אנו נפסיק את שיתוף הפעולה עם הרשויות השונות בכל הנוגע לסגר" כתבו ראשי הערים. "רשויות המדינה מוזמנות לפעול בעצמם כפי שהן פועלת בלאו הכי מעל ראשינו, טלו אתם ובאופן אישי אתה ראש הממשלה, את האחריות לשינוי ולביצוע".

ראשי הערים הוסיפו וכתבו לראש הממשלה: "אנו מודיעים לך בזאת כי הציבור החרדי כל כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו. לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיביות של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי. ההחלטות שקיבלת, פעם אחר פעם, נעשו בהעדר הגיון ותוחלת בריאותית ומכוונות באופן חד וברור נגד הציבור החרדי".

"אנו רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו. לא נוכל להחריש עוד. הקול – קולך, אך בסופו של יום, תישמע תגובתם הנכאבת של רבבות תושבי הערים החרדיות – בקולם" תקפו ראשי הערים את נתניהו.

סגר יעקב ליצמן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד