י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאות התכנסו לפני שבת

בן האדמו"ר מסאטמר: "אנה אני בא מצערו של אבא"

הגרמ"מ טייטלבוים, בנו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר, וגיסו של הגרח"צ מייזליש שמרד בסאטמר, נשא נאום חריף ונוקב למאות אברכי חסידי סאטמר בב"ב בערב שבת התאחדות שקיימו: "קשה לי לראות את אבי מתייסר על הקהילה בב"ב, התאספנו החפצים לילך בדרך האמת"

בן האדמו"ר מסאטמר: "אנה אני בא מצערו של אבא"
חסידי סאטמר בב"ב בערב שבת צילום: באדיבות המצלם

לאחר שמאות חסידי סאטמר בבני ברק, התנתקו מאנשי הגרח"צ מייזליש כהוראת רבם, נערכה שבת התאחדות למאות חברי הקהילה, כאשר התפילות התקיימו בבניין הת"ת.

שעה לפני שבת התאספו כל החסידים בב"ב לדרשה ששודרה טלפונית מויליאמסבורג, בה נשא נאום חריף, הרה"צ רבי מנחם מנדל טייטלבוים, בנו של האדמו"ר, שהוא גם גיסו של הרב מייזליש, מי שפרש מהחסידות וכונה על ידי האדמו"ר "ראש המרידה".

בראשית דבריו גולל הרב טייטלבוים את ההיסטוריה של ייסוד השיכון בבני ברק ומאמצי האדמו"רים מסאטמר בפיתוח הקהילה: "כבוד קדושת מרן דודי (רבינו יואל) זצ"ל בנה את הקהילה בבני ברק 'בדם לבבו ממש' יותר מכל קהילה אחרת של אנ"ש ברחבי העולם. הוא היה אומר שקהילה זו הוא בנה בדם וביזע רב, אבן על אבן, את הקהילה ואת המוסדות, והדברים ידועים".

"יש מכתבים שבהם הוא מתבטא בכאב רב ובצורה חריפה ובלתי מצויה, נגד אלו שניסו לפגוע במפעלו זה, אשר בנה במסירות נפש רבה של שנים רבות. זקני הקדוש, אבי אבא, בעל ברך משה ז"ל, גם היה מקושר בצורה מיוחדת במינה לקהילה קדושה זו והיה מגלה חיבה יתירה לכל דבר ועניין שהיה קשור לבני ברק".

וכאן עבר לדבר על השקעת המשאבים והמאמצים האדירים של האדמו"ר הנוכחי בקהילה הבני ברקית: "אפשר להגיד, שכ"ק אבי שליט"א העלה את הקשר המיוחד ל'בני ברק' לדרגא כפולה ומכופלת, די אם נזכיר את העובדה הפשוטה שכ"ק מרן אבי שליט"א כבר העמיד לרשות בניני הקהילה והמוסדות, עשרות מיליוני דולרים, לא רק לחיי היום יום של החזקת המוסדות, אלא גם פיתוח והרחבת ובניית בנינים חדשים לשם ולתפארת".

"אך יותר מזה הן מאות לילי שימורים, לילות כימים, שבהם נתן לבו ונפשו למען ביסוס והצלחת הקהילה והמוסדות בבני ברק, בגשמיות וברוחניות, כל אחד פה באמריקה יודע שדבר כזה שאבי שליט"א יקח על עצמו - בכבודו ובעצמו - עול בנייית בנין כזה, (הבנין ל'בית חינוך לבנות' ברח' השל"ה 5-7 בבני ברק) זה דבר שהוא לא עשה ולא עושה לשום קהילה. זה מראה שוב איך ש'עינו וליבו אל קהלתינו הק' בבני ברק".

בשלב זה נשנק קולו של בן הרבי: "בענין מה שעובר עליו בתקופה האחרונה, כמובן שלא אוכל לפרט יותר מידי, אך גודל הצער ועוגמת הנפש שעברו עליו בתקופה זו, קשה לבטא זאת במילים. אוכל להמליץ על עצמי את לשון הפסוק "ואני אנה בא מצערו של אבא'. קשה לי מאד מאד לעמוד מן הצד ולראותו יושב ומתייסר ממה שנעשה שם, כאשר המציאות המרה היא שאם לא ינקטו פעולות ברורות בענין זה הרי חס ושלום הכל עומד שם בסכנת כליון וחרץ ה"י!".

בהמשך דיבר על מעלת האחדות בין מאות החסידים המעוניינים להתקשר ברבי ולהתנתק מ'המורדים': "אנשי שלומינו מתאספים ל'שבת התאחדות' לבא ולהתחזק, כל אלו שרוצים להחזיק בקשר אמיץ עם כ"ק מרן אבי שליט"א, שרוצים להכניע עצמם ולקיים את הפסוק "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל", וכמו שפירשו חכמינו "אפילו הוא אומר לך על ימין שהוא שמאל", ודאי זה דבר גדול מאד כשמתאספים ומתאחדים, אשריכם מה טוב חלקכם".

עוד אמר: "כאשר אתם, אנשי שלומו של כ"ק מרן אבי שליט"א, מתאחדים להתפלל יחד, תזכרו את שהיה אומר דודי זקני רבינו ז"ל לחסידיו בעולם "כל המתפלל בבתי הכנסת שלי – כאילו התפלל אתי יחד". תפילה כזאת כמקושרים לעץ החיים ודאי מסוגלת מאד מאד להתקבל'.

"כ"ק מרן אבי שליט"א רגיל לומר במצבים דומים לשלכם, יהודי צריך לדעת שהוא לא חייב למסור דין וחשבון לכל העולם, צריך להתרגל לשתוק ולעשות מה שצריך ונכון לעשות, וללמוד ולהתפלל בלי לקחת ללב שההוא לא מבין אותי בדיוק. אני לדרכי אלך בדרך האמת".

 

סאטמר הרב חיים צבי מייזליש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד