ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מבצע משפחתי • צפו

הלוחמים נדהמו: כך הוברחו כלי הנשק לשטח ישראל

'שלום כיתה א', הוא שמה של פרשייה שנחקרה במשמר הגבול של במסגרתה אותר נשק מסוג קרלו בתיק בית ספר של ילדה פלסטינית, רגע לפני שנכנסה לארץ בניגוד לחוק יחד עם אביה ומספר בני משפחה

הלוחמים נדהמו: כך הוברחו כלי הנשק לשטח ישראל
כלי הנשק שאותר בתיק בית הספר צילום: דוברות המשטרה

במשמר הגבול התנהלה בתקופה האחרונה פרשייה שזכתה לכינוי 'שלום כיתה א' - בה היו מעורבים מספר בני משפחה תושבי הרשות הפלסטינית. כך, מידע מודיעיני שהגיע אל היחידה המרכזית של מג"ב הפועלת במרכז הארץ, דיבר על כלי נשק אשר מועברים על ידי פלסטינים מהשטחים לישראל תוך שימוש בילדות קטנות והסלקת אמצעי הלחימה בתיקי בית ספר.

החקירה, הובילה בסוף השבוע להיערכות גדולה של כוחות משמר הגבול באזור הכפר הפלסטיני שופה הסמוך לגדר הביטחון, במטרה לאתר את המבריחים לפני מעברם לשטח ישראל. במהלך הפעילות עצרו השוטרים רכב ובו חשוד תושב הכפר בית אומרין הסמוך לשכם, ובו שתי בנותיו בגיל 9 ו- 22 וחמיו.

כלי הנשק שנתפס

בחיפוש בתיקה של הילדה בת ה-9 איתרו השוטרים נשק מאולתר מסוג קרלו אשר על פי החשד ניסו החשודים להבריח לשטח ישראל. במהלך הפעילות, נעצרו החשודים להמשך חקירה במשמר הגבול והיום (שני) יובאו האב, ביתו בת ה- 22 וחמיו לדיון בדבר בקשת המשטרה להארכת מעצרם בבית משפט הצבאי בסאלם.

כעת, במשמר הגבול מעריכים שהצליחו לשים את היד על החוליה שנהגה לפעול בשיטה זו, לדברי המשטרה, "תוך ניצול ציני ובלתי חוקי של קטינות והעובדה שהן מעוררות פחות חשד בעברן את גדר הביטחון בניגוד לחוק", במשמר הגבול מוסיפים כי "הפעילות למיגור הברחת אמצעי הלחימה תימשך תוך הפעלת אמצעים מיוחדים וביצירתיות מבצעית של השוטרים והלוחמים".

אמצעי לחימה הברחת נשק משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד