י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הרשימה הסופית - הלילה

הזגזוג נמשך: הממשלה דוחה את העוצר הלילי; יחל מחר ב-19:00

הממשלה ממשיכה להציג חוסר תפקוד משווע כששעות מספר קודם שאמור היה להתחיל העוצר ברשימה של ערים שטרם גובשה סופית, מודיעה הממשלה כי היא דוחה את הסגר הלילי והעוצר לא יחל היום. לפני זמן קצר הודיע משרד הבריאות כי העוצר הלילי יכנס לתוקף החל ממחר ב-19:00

הזגזוג נמשך: הממשלה דוחה את העוצר הלילי; יחל מחר ב-19:00
סגר בבית שמש צילום: Yaakov Lederman/Flash90

הממשלה ממשיכה לזגזג: שעות קודם שהעוצר היה אמור להתחיל בערים האדומות, הממשלה הודיעה על דחייה בעוצר שלא יחל הלילה. תחילה לא היה ברור האם הוא נדחה למחר או למועד לא ידוע, אך משרד הבריאות הבהיר כי הוא יחל מחר ב-19:00. רשימת הערים המלאה תגובש הלילה בישיבת השרים.

אמש אישרה ועדת השרים לעניין הטלת מגבלות רשימה של כ-40 ערים אדומות שעליהן יוטל עוצר החל מהערב, עוצר שיכלול בין היתר איסור יציאה מהבית מעבר ל-500 מטר מהשעה 19:00 מידי ערב עד ל 05:00 בבוקר, וסגירת מוסדות חינוך.

בין הערים נכללו כמובן ערים חרדיות, בהן בני ברק, אלעד, בית שמש, מודיעין עילית, ביתר, קריית יערים, עמנואל, אשדוד, נתיבות, רכסים, לצד אילת, אשקלון ונוספות, אלא שגם שעות ספורות קודם העוצר, טרם גובשה רשימה סופית, ולא ידוע מי הן הערים שיכללו בסגר באופן סופי.

כך למשל, במועצת קרית יערים בישרו הבוקר כי ראש המועצה יצחק רביץ שוחח לאורך שעות הלילה והבוקר עם גורמים במשרד הבריאות ופיקוד העורף ושטח בפניהם את טענות המועצה, הבוקר הגיע ראש המועצה לשימוע בפני האלוף במיל' רוני נומה והסביר לו שוב את טענות המועצה לפיהן חלק לא מבוטל מהנדבקים לא מתגוררים בכלל ביישוב, ותושבי הישוב מקפידים במיוחד על הכללים.

"לאור כל זאת ולאחר מאמצים רבים הוחלט בס"ד כי קרית יערים לא תיכלל כאדומה ולכן סגר לא יוטל על המועצה", בישרו במועצה וביקשו, "אנו שבים ומדגישים ומבקשים להמשיך ולהקפיד על עטיית מסיכה במרחב הציבורי, ריחוק חברתי והיגיינה ולהמעיט ככל הניתן ביציאות מהישוב".

משרד הבריאות מסר כי הוא מקיים החל מאמש התייעצות עם ראשי הערים בהן תוכנן לחול סגר לילי על פי החלטת ועדת השרים להגבלות מאתמול.

בד בבד לאורך כל היום גורמי המקצוע במשרד בודקים את נתוני הערים.

נוכח התמשכות הליכי ההתייעצות, הסגר ייכנס לתוקף החל ממחר בשעה 19:00 במקום מהערב. רשימת הערים הסופית תפורסם לאחר אישור צוות השרים לאזורים מוגבלים הלילה.

 

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד