י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מהי העלמת מס

היום מקובל השימוש בכרטיסים נטענים או בהעברת כספים באמצעים דיגיטליים דוגמת הביטקוין, באמצעים אלה ניתן לבצע עסקאות תוך שמירה על אנונימיות גבוהה של נותן התשלום ומקבל התשלום, באמצעות ארנקים דיגיטליים. הקניה של הכרטיסים או המטבע האינטרנטי הוא פשוט וקל. עברייני המס מוצאים שימוש רב באמצעים אלה אשר מנהלים באמצעותם עסקים של ממש ומבצעים עסקאות בהיקפים גדולים מאוד

מהי העלמת מס
חישובי מס צילום: FREEPIK

מדי פעם אנו שומעים על עוסקים – אנשים פרטיים או חברות - אשר נתפסו מעלימים הכנסות, לא משלמים מיסים במשך תקופה ארוכה, נתפסים על ידי רשויות המס, נחקרים, מנהלים הליכים משפטיים ומקבלים את עונשם, תוך ריצוי עונשי מאסר מאחורי סורג ובריח ובין ענישה אחרת – הליכי חילוט, עיקולים וכו׳. רשויות המס משתמשות בכלים רבים על מנת לאתר מידע על מעלימי מס, תושבי ישראל בארץ ובעולם, ולהגיע אליהם ואל הכספים שהועלמו. בין היתר, תוך שיתוף פעולה בין מדינות, והכל כדי לסייע לרשויות המס לאתר כספים שחורים ונכסים של תושבי ישראל שהוברחו לחו״ל ולא דווחו בישראל. עורך דין מיסים מתמחה במגוון רחב של תחומים הקשורים לעולם המיסים: עבירות מס הכנסה, עבירות מע"מ, הלבנת הון, עבירות הצווארון הלבן ועוד. עורך דין מומחה יודע להעריך את סיכויי ההצלחה של כל מקרה כדי לסייע לחשודים ונאשמים בהליכי גילוי מרצון של כספים או נכסים לא מדווחים, הגשת בקשות כופר על מנת להימנע מהגשת כתבי אישום כנגד מפרי החוק.

דרכים נפוצות להעלמת מיסים בישראל

כאמור, בישראל קיימות דרכים שונות להעלים מס. להלן מספר דוגמאות נפוצות להעלמת מס בישראל:

  1. חשבוניות פיקטיביות.

שימוש בחשבוניות פיקטיביות הן מעבירות המס הנפוצות והחמורות ביותר בספר החוקים. מדי שנה נתפסים עברייני מס אשר העלימו מיליונים רבים של כספים בדרך זו. הענישה בבתי המשפט מחמירה מאוד ובתי המשפט גוזרים עונשי מאסר ארוכים כנגד המפרים. דוגמה לשימוש בחשבונית פיקטיבית היא עת סוחר מבקש מספק לרשום בחשבונית סכום גבוה יותר מהשווי האמיתי או רישום פרטים לא נכונים של העסקה שבוצעה. כאשר הדיווח או הרישום על גבי חשבוניות הוא שגוי במכוון על מנת להתחמק מתשלום מס מדובר בעבירה חמורה. בשנים האחרונות מספר קיימת עליה במספר תיקי המס וטענות לשימוש בחשבוניות פיקטיביות של רשות המסים כנגד קבלנים, תיקים בהיקפים של מיליוני שקלים. בחלק מהמקרים קבלנים כלל אינם מבינים שמדובר בחשבונית פיקטיבית שקיבלו ובפעמים אחרות מדובר בבעלי עסק אשר קונים במכוון את החשבוניות מחברות מפסידות או חברות קש, תוך תשלום עבור חשבונית פיקטיבית מבלי שהתרחשה כל עסקה בגינה.

  1. סוחרים באבנים יקרות.

בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט תיקים בהם מעורבים יהלומנים וסוחרים באבנים יקרות. מכיוון שיהלומים לדוגמה מהווים מוצר שקשה לעקוב אחריו, בעל שווי כספי רב, אנו עדים לניסיונות הברחה של יהלומים לישראל מבלי שאלה דיווחו לצורך המרתם בכספים שחורים.

  1. שימוש בכרטיסים נטענים או באמצעי תשלום אלקטרונים (ביטקויין).

היום מקובל השימוש בכרטיסים נטענים או בהעברת כספים באמצעים דיגיטליים דוגמת הביטקוין, באמצעים אלה ניתן לבצע עסקאות תוך שמירה על אנונימיות גבוהה של נותן התשלום ומקבל התשלום, באמצעות ארנקים דיגיטליים. הקניה של הכרטיסים או המטבע האינטרנטי הוא פשוט וקל. עברייני המס מוצאים שימוש רב באמצעים אלה אשר מנהלים באמצעותם עסקים של ממש ומבצעים עסקאות בהיקפים גדולים מאוד.

מתי עו״ד מיסים נכנס לתמונה

אלו הן רק כמה מהשיטות הבולטות להעלמת מיסים הקיימות בישראל וישנן רבות נוספות. בעלי עסקים מפוקפקים ומלביני כספים לא יוותרו על ההזדמנות להעלים כספים או נכסים, להלבין כספים ולבצע עבירות מס שונות, בעוד רשויות המס דולקות אחריהם. חשוב לדעת, עת נפתחת חקירה פלילית של רשויות המס ויחידות חקירה מיוחדות אשר פועלות בשיתוף פעולה עם רשויות המס למגר את תופעת העלמת המיסים (ימ״ר, להב 433 וכו׳), רצוי להיוועץ בשלב המוקדם ביותר בעורך דין מיסים מנוסה ומקצועי אשר ייעץ כבר בשלב החקירה לחשוד ויגן על זכויותיו. עורך דין מיסים מנוסה יבחן את המקרה לעומק, ויפעל לקבוע אסטרטגיית הגנה משפטית במיוחד בתחומי המס שם לחשוד חשיפה רבה הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי, כאשר במישור הפלילי הוא צפוי לשנות מאסר בגין עבירות מס אשר בבסיסן כוונה להתחמק מתשלום מס וכן לחשיפה אזרחית עת רשויות המס יוציאו שומת מס אזרחית לתשלום בגין הסכומים שייקבעו בהליך הפלילי, יפעלו לעקל חשבונות ונכסים. עו״ד מיסים מיומן בעל ניסיון משפטי יוכל לעמוד על זכויותיכם ולהוביל למסקנה, כי החשדות כנגדכם אינם מבוססים, להוביל לשחרורכם ממעצר בשלב מוקדם או לנהל עבורכם הליך משפטי על מנת להוכיח את טענותיכם וזיכוי מאשמה, במקרים בהם אין די ראיות להרשעה ובתיקים אחרים, בהם יש ראיות כנגדכם, לחתור לענישה מקלה.

מיסים גביית מיסים העלמת מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד