ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
תיעוד ממצלמות הימ"מ

צפו: כך נתפס המחבל שתכנן פיגוע בצומת ביל"ו

בתיעוד ממצלמות לוחמי הימ"מ המתפרסם כעת, ניתן לראות את רגעי מעצר המחבל שהואשם היום בניסיון לבצע פיגוע תופת בצומת ביל"ו • מוקדם יותר הותר לפרסום דבר מעצרו מחמוד מקדאד תושב הפזורה הבדואית לאחר שהופעל על ידי הזרוע הצבאית של ארגון חמאס

צפו: כך נתפס המחבל שתכנן פיגוע בצומת ביל"ו
הפשיטה על בית המחבל צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום (שני) הותר לפרסום, כי שירות הביטחון הכללי עצר את מחמוד מקדאד תושב הפזורה הבדואית לאחר שהופעל על ידי הזרוע הצבאית של ארגון חמאס ברצעת עזה ותכנן לבצע פיגוע תופת בצומת ביל"ו. כעת, מפרסמת המשטרה את רגעי המעצר הדרמטי על ידי לוחמי היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור של משמר הגבול.

בתיעוד, נראים לוחמי הימ"מ פושטים בשעת לילה מאוחרת על ביתו של המחבל ועוצרים אותו ואת בני משפחתו. מהמשטרה נמסר, כי בהמשך להודעת השב"כ בדבר סיכול פיגוע מהטען בצומת ביל"ו, הופעלו לוחמי הימ"מ למעצרם של מספר חשודים ביניהם אזרח ישראלי תושב שגב שלום, שגויס על ידי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס לטובת איסוף מודיעיני ביטחוני בשטחי הנגב ובשלב שני, בחודשים האחרונים הונחה והוכשר לבצע פיגוע הנחת מטען חבלה בשטחי ישראל.

כזכור, שירות הביטחון הכלי התיר היום לפרסם, כי במסגרת פעילות השב"כ ומשטרת ישראל, נחשף וסוכל בשבועות האחרונים פיגוע הנחת מטען חבלה בשטחי ישראל באכוונת חמאס ברצועת עזה ובמעורבות אזרח ישראלי. מחקירת הפרשה עולה, כי אזרח ישראלי תושב שגב שלום, גויס על ידי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס לטובת איסוף מודיעיני ביטחוני בשטחי הנגב ובשלב שני, בחודשים האחרונים הונחה והוכשר לבצע פיגוע הנחת מטען חבלה בשטחי ישראל.

לפני חודש, בתאריך 15 באוגוסט, נעצר לחקירת שב"כ מחמוד מקדאד כבן 30, בן לאם בדואית - ישראלית ואב תושב רצועת עזה. נשוי לאישה תושבת רצועת עזה ומחלק את חייו בין שגב שלום בנגב לרפיח ברצועה תוך מעבר תדיר במעבר ארז. יחד עמו נעצרו 9 בני משפחה ומכרים נוספים, מרביתם תושבי שגב שלום, בחשד למודעות ומעורבות בתכנון הפיגוע. בין העצורים אחיו של מחמוד, אחמד מקדאד, כבן 32, תושב שגב שלום.

בשב"כ ציינו כי מדובר בסיכול פיגוע ובחקירה משמעותית השופכת אור נוסף על פעילותה של תשתית טרור מטעם חמאס ברצועה, אשר נחשפה כבר בתחילת 2020 במסגרת מעצריהם של סוכנים נוספים, בעלי אזרחות ישראלית (רג'ב דכה, ראמי עמודי ואיה חטיב) וממשיכה לפעול לגיוס אזרחים ישראלים לטובת משימות ריגול ומימוש פיגועים בשטחי ישראל

"מדובר בעדות נוספת למאמצים שמשקיעה הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה בהקמת תשתיות טרור בישראל", אומר גורם בכיר בשב"כ, "זאת כחלק מפעילות שיטתית ורחבה הפועלת מול איו"ש וישראל ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל כדי לערער את היציבות באזור, זאת על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת".

היום הוגשו ע"י פרקליטות מחוז דרום כתבי אישום כנגד מחמוד ואחיו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות. "שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול עם שותפיו במערכת הביטחון לסכל מבעוד מועד כל פעילות טרור וריגול מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה", נמסר מהשב"כ.

מחבל תפיסת מחבלים ימ"מ פשיטה סיכול פיגוע צומת בילו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד