י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מעקב 'בחדרי'

פתח תקוה: לאחר שנים של מצוקה הושג פתרון לחינוך העצמאי

אשתקד פורסם תחקיר מקיף שנערך כאן באתר 'בחדרי חרדים' על המצוקה הגדולה בנושא ההסעות במוסדות החינוך העצמאי. אמש, ראש העיר פותר את המצוקה שהעיבה במשך שנים רבות על החינוך החרדי בפתח תקווה

פתח תקוה: לאחר שנים של מצוקה הושג פתרון לחינוך העצמאי
ראש העיר רמי גרינברג צילום: באדיבות המצלם

החינוך החרדי בפתח תקווה נושם לרווחה, עם קבלת הבשורה על הסדרת ההסעות לתלמידי ותלמידות החינוך העצמאי בעיר פתח תקווה, לאחר שמזה שנים ארוכות הדבר לא התאפשר עקב הוראת מבקר המדינה בשל תבחינים שאינם תואמים להגדרות העמותה העותומנית של החינוך העצמאי.

לאחר משא ומתן ארוך ומייגע אותו הוביל ראש העיר רמי גרינברג במשך תקופה ממושכת מול המערכת הבירוקרטית במשרדים הרלוונטיים, הצליח גרינברג להביא לבסוף להישג מרשים ולפריצת הדרך המיוחלת, כשהוא רותם לשם כך בין היתר את עמותת 'קרן ההסעות'. והחל מחודש ינואר 2021 יחלו תלמידי ותלמידות החינוך העצמאי לקבל את תפעול ההסעות הבסיסי, שנמנע מהם עד כה.

בשיחה שקיים אתמול (שני) ראש העיר רמי גרינברג עם ראשי המוסדות של החינוך העצמאי בעיר פתח תקוה, עדכן אותם על מתן אור ירוק מצד כלל הגורמים הרלוונטיים, ובכך הגיעה לפתרונה מצוקה של שנים רבות לפתרונה ע"י ראש העיר רמי גרינברג.

תחילתו של האירוע החל להתגלגל אי שם בשנת 2016. וכפי שדווח בהרחבה בתחקיר המקיף שערכנו אשתקד, כאן ב'בחדרי חרדים'. לאחר בדיקה שערך מבקר המדינה במחלקות השונות של עיריית פתח תקווה, אסר המבקר להעביר את כספי ההסעות לרשת ה'חינוך העצמאי', והעמיד 'חיוב אישי' של מיליון שקל נגד גזברות העיריה במידה ויעבירו את התקציבים. הנימוק שעמד מאחורי האיסור הגורף: אי עמידה של רשת החינוך העצמאי הארצית… בתנאי הסף להעברת תקציבים לחשבונם.

מסתבר כי מרכזי החינוך העצמאי שהוקמו בשנת 1905, וב-1908, נוסדו על פי החוק העותומאני ששלט אז בארץ. אחד המרכזים נרשם כעמותה בשנת 2010 אך לא נפתח עבורו תיק במס הכנסה. המרכז השני דווקא נרשם כעמותה כבר בשנת 1984, אך לא 'טרח' לקבל אישור על 'ניהול תקין' עד עצם היום הזה.

על פי חוק נהרי, כספי ההסעות עוברים לרשויות המקומיות ומשם לרשתות החינוך המפעילות את בתי הספר. ואת התהליך הזה ניתק מבקר המדינה בפתח תקווה, ועצר את העברת כספי התמיכות לרשת החינוך העצמאי בעיר.

אלא, שלמרות שהיה נראה כי האירוע עומד לצאת מכלל שליטה - ללא פיתרון מסתמן באופק, הוא הגיע אז בזמנו לסיומו המהיר - אך החלקי. וכעת כאמור הפרשייה מגיעה לסיומה הטוב, וילדי החינוך העצמאי יזכו לתקציב ההסעות המגיע להם.

עם אישור התוכנית אמר אמש ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג "חינוך ילדי ישראל מכל המגזרים עומד תדיר לנגד עיניי לפעול ולסייע לכל צורכיהם. כשנכנסתי לתפקידי, שמתי לעצמי למטרה בין היתר לפתור בעיה חמורה זו שהעיבה על מערכת החינוך של הציבור החרדי בעיר. אמשיך תמיד לפעול ולסייע לכולם".

רמי גרינברג פתח תקוה החינוך העצמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד