י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אין לנו חיים"

ביהמ"ש קבע: המחבל יפצה את בני משפחת מזרחי במיליון וחצי ש"ח

שש שנים לאחר הפיגוע הקשה בו נהרג ניצב משנה ברוך מזרחי הי"ד, בית המשפט הצבאי לערעורים החמיר היום את עונשו של המחבל וגזר עליו לשלם פיצויים לבני משפחתו של הנרצח | עורך דין מטעם המשפחה: "מצפים ממדינת ישראל לפעול על מנת שיהיה ניתן לגבות את הפיצויים"

ביהמ"ש קבע: המחבל יפצה את בני משפחת מזרחי במיליון וחצי ש"ח
נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד צילום: באדיבות המצלם
בית המשפט הצבאי לערעורים החמיר היום (שלישי) את עונשו של המחבל זיאד עווד, שרצח את נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד בפיגוע לפני כשש שנים והטיל עליו תשלומי פיצויים גבוהים למשפחות הנפגעים.
השופטים קבעו כי המחבל זיאד עווד ישלם למשפחתו של מזרחי פיצוי של למעלה ממיליון וחצי ש"ח, וסכומים גבוהים נוספים לנפגעים נוספים בפיגוע הקשה. עונשו של המחבל הוחמר לאחר שהתביעה הצבאית הגישה ערעור כנגד הפיצוי הנמוך שהטיל בימ"ש הצבאי ביהודה על המחבל.
יצוין, כי בדיון הקודם שהתקיים בתיק תיארה הדס מזרחי, אלמנתו של נצ"מ מזרחי, את חיי המשפחה לאחר הפיגוע: "זה פשוט חי איתם וילך איתנו עד הסוף. האירוע היה נוראי, אני עד היום זוכרת את הצעקות, את כל הילדים שצעקו". לדבריה, הם חווים את השפעות הפיגוע עד היום, "אין לנו חיים, הכל הלך. היינו משפחה נורמטיבית", אמרה.
 
עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' המלווה את משפחת מזרחי כנפגעי עבירה מסר: "אנחנו מברכים על קבלת ערעור התביעה בעניין הפיצויים. זהו תקדים חשוב. בית המשפט בעצם מורה על חובה לקביעת פיצוי משמעותי לנפגעי העבירה כראשית נזק. אנו מצפים ממדינת ישראל לפעול על מנת שיהיה ניתן לגבות את הפיצויים הנפסקים באמצעות עיקול משכורות המחבלים שניתנים להם מהרשות."
 
נזכיר כי הפיגוע התרחש לפני למעלה משש שנים, עת נסעה המשפחה בכביש 35 בדרך לקרית ארבע לחגוג את ליל הסדר. המחבל הורשע ונשפט למאסר עולם. כעת, ביקשו בתביעה להגדיל את תשלום הפיצויים אותם הוא נדרש לשלם למשפחות. במהלך הדיונים הגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו', המייצג את האלמנה הדס מזרחי ומשפחתה כנפגעי עבירה, תחשיב נזק העומד על סך 10 מיליון ש"ח.
פיגוע תשלום פיצויים ברוך מזרחי פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד