י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעת התדרוך על הקורונה

ראש הממשלה נתניהו מתנצל: הוא לא היה מחבל

בביקור שערך הערב בנימין נתניהו בעיר בית שמש, הוא ניצל את נוכחות התקשורת והחל לתקוף את הפרקליטות בעקבות החשיפה של עמית סגל אתמול בערוץ 12 • כמו כן התנצל בפני משפחת האזרח שנהרג באום אל חיראן והוגדר תחילה כ'מחבל'

ראש הממשלה נתניהו מתנצל: הוא לא היה מחבל
בנימין נתניהו בהצהרה צילום: צילומסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (שלישי) לעיר בית שמש, שם מסר תדרוך בעניין הקורונה לצד ראש העיר עליזה בלוך, כשלאחר מכן התייחס לחשיפה המטלטלת של עמית סגל ב'חדשות 12'. "בעקבות הפרסום המטלטל של עמית סגל, הדבר הראשון שהתגלה כאן זה דבר מדהים, התגלה כאן שיש פה חקירות פוליטיות, חקירות שהיו מזוהמות מהרגע הראשון. תפירת תיקים שהמטרה להפיל ראש ממשלה מכהן". אמר ראש הממשלה בתדרוך.

עוד המשיך נתניהו ותקף: "למה המטרה להפיל אותו באמצעים האלה? כי לא מצליחים להפיל בדרכים אחרות. אבל מה שכולנו ראינו אתמול זה בכירים במשטרה ובפרקליטות מטייחים חקירות, משבשים חקירות, קוברים חקירות, מחפים אחד על השני והכל למען מטרה פוליטית".

"אני קיבלתי דיווח, שאלתי שלוש פעמים את המשטרה וקיבלתי דיווח מלשכת המפכ"ל שהאירוע באום אל חיראן היה דריסה של פיגוע טרור", אמר נתניהו והוסיף, "אז אני קודם כל רוצה להביע בשמי התנצלות בפני משפחת אל-קיעאן, שאבי המשפחה, אזרח ישראל נהרג, אמרו שהוא מחבל, אתמול התברר שהוא לא מחבל. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם ורק כדי לפגוע בי. אני אמרתי באותה העת שיש כשלים קשים מאוד בעבודת המשטרה, והם אמרו חלילה שהתקשורת תחשוף את הכשלים הללו כי אז ניתן גיבוי לטענות של נתניהו".

ראש הממשלה המשיך ואמר, "אבל זה הרבה יותר גרוע ממה שאמרתי, כי המחלקה לחקירת שוטרים רצו לחקור את האירוע, ושי ניצן פרקליט המדינה סירב. הוא קבר את זה. הוא שלח אימייל בו אמר: "המפכ"ל אכן פעל באופן שערורייתי אך יש אינטרסים של המדינה שצריך לשקול, זה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת המערכת ודי לחכימה". זה הציטוט. שחור על גבי אימייל. הוא אומר לך - לא נתניהו - לא חוקרים, ועכשיו, אם זה עוזר לנתניהו - קוברים", קבל נתניהו.

"פרקליט המדינה אומר באימייל שלו שהם קוברים חקירות, מעוותים את הצדק, מעוותים את האמת מסיבות פוליטיות לפי מה שנוח להם. שילב נתניהו מתקפה והתנצלות".

עוד המשיך נתניהו ותקף ישירות את הפרקליטות על דבר חקירותיו וחקירות רעייתו; "אתמול הייתה עוד דוגמא בדיוק לדבר הזה, שגם היא נחשפה. חוקר בכיר בתיקים נגדי ונגד רעייתי נמצא בניגוד עניינים חריף. יש לו יחסים קרובים עם מישהי שהיא לא בדיוק אוהדת אותנו. הוא חוקר את רעייתי, שופך את דמה. מביא אישה בשם סבטלנה שעובדת אצלנו בבית, ומאיים עליה, שאם היא לא תיתן עדות שקר בענייני היא תלך לכלא באותו ערב. זה החוקר שאח"כ גם עוסק בתיקים שלי. זה עוד יותר גרוע, משום שמח"ש רוצים לבדוק את גם את המקרה הזה. ושוב, גם במקרה הזה, המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר קובר גם את זה, שחור על גבי אימייל: "אני לא רואה מצב בעת הזאת שמח"ש נכנסים לבדיקת חומרים בתיק אלפיים מסיבות מובנות...". זה פשוט לא יאומן, הוא אומר - אנחנו לא נחקור את העבירות של החוקרים בתיקי נתניהו כי אנחנו רוצים להפליל את נתניהו".

"כל שרשרת הפיקוד בפנים: חוקרים בכירים, המפכ״ל, פרקליט המדינה - והכל באישור ובסמכות של היועץ המשפטי לממשלה. מי יחקור אותם? הם יחקרו אחד את השני? הרי הם מחפים אחד על השני", זעם נתניהו.

לדבריו: "זהו מחדל יום הכיפורים של הפרקליטות והמשטרה. זאת לא הייתה חקירה, זאת כנונייה פוליטית, מושחתת, להפיל ראש ממשלה, זה תיק עשרת אלפים. תראו מה יש פה: טיוח, שיבוש חקירות, תפירת תיקים, מרמה, הפרת אמונים, הטעיית הציבור, ויש פה עוד משהו - הפרקליטות והמשטרה לקחו אזרח ישראלי שבפעם הראשונה נהרג בטעות, ובפעם השנייה עשו לו רצח אופי לאחר מותו. הפכו אותו למחבל רק כדי לפגוע בי. ולמה הם קברו את החקירה הזו? ולמה הם קברו החקירות לגבי הקצין בתיקים שלנו? הם אומרים את זה. הם הפעילו סמכות שלטונית בדרך עבריינית כדי למנוע סיקור שלילי וכדי לקבל סיקור חיובי. לשיטתם, זה שוחד".

"אני אומר לכם אזרחי ישראל, אם זה מה שעשו לי, וזה מה שעשו למשפחת אל-קיעאן, מה הם עושים יום יום לאזרחי ישראל? אם זה מה שהם כותבים באימייל, מה הם אומרים אחד לשני בחדרי חדרים? אני חושב שמה שחשוב שיהיה כאן מיד זה חקירה עצמאית, בלתי תלויה, חקירה אמיתית שתביא לבירור האמת כי זו הדרך היחידה להחזיר את האמון לשלטון החוק ולהבטיח גם את הדמוקרטיה שלנו". סיים נתניהו.

בנימין נתניהו יעקוב אבו אל-קיעאן אום אל חיראן שי ניצן רוני אלשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד