י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כופים את העישון"

על רקע הקורונה: האגודה למלחמה בסרטן דורשת לאסור עישון גם במתחמי עישון

המאבק בעישון עולה שלב: לטענת האגודה למלחמה בסרטן: "בימים אלו צריך להגן על אלו שיושבים במרחבים הפתוחים בשל הקורונה, ולמנוע מהם להיחשף לסכנות העישון מצד מעשנים שיוצאים לעשן בחוץ"

על רקע הקורונה: האגודה למלחמה בסרטן דורשת לאסור עישון גם במתחמי עישון
אילוסטרציה צילום: pixabay

יוצאים מידי פעם 'לחטוף סיגריה' בחוץ? יש מי שמנסה למנוע את התענוג: באגודה למלחמה בסרטן דורשת למנוע עישון ולאסור ב'הוראת שעה' עישון גם במתחמי עישון מוגדרים במרחבים פתוחים, וזאת בשל החשש שהדבר יפגע בריאותית באלו שנאלצים לצאת ולשהות במרחבים הפתוחים בשל סכנת הנגיף. הדרישה הועלתה בוועדה להתמודדות עם סכנת הסמים והאלכוהול בכנסת.

לטענת האגודה, יש צורך להגן על היושבים באזורים הפתוחים של המסעדות ובתי הקפה אשר הפכו למקומות הישיבה המומלצים בתקופת הקורונה. "אסור שהמבלים יצטרכו לבחור בין סיכון להידבק בקורונה ובין סיכון לתחלואה בסרטן", אומרים באגודה.

נזכיר כי החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, התשמ"ג 1983 קובע שקיים איסור על עישון בכלל המקומות המוזכרים בתוספת לחוק, כולל מסעדות ובתי קפה; אך מאפשר להקצות חלק מהאזור החיצוני לטובת עישון. למרות זאת, כך טוענת האגודה, "כפי שכולנו רגילים לראות במרבית המסעדות ובתי קפה, לא קיימת הפרדה פיזית טובה בין האזור המוקצה לעישון לאזורים אחרים, ולא קיימת אכיפה טובה בנושא".

אך אם בימים כתיקונם כך, כעת הסכנה חמורה שבעתיים. באגודה טוענים כי בימים אלו, בשל הקורונה, ההמלצה החד משמעית הינה לתעדף ככל האפשר ישיבה באוויר הפתוח על מנת להוריד את הסיכון לחשיפה והדבקה בנגיף, וכך נוצר מצב אבסורדי במסעדות ובבתי הקפה המכריח את רוב הציבור הבוחר לשבת בחוץ על מנת לשמור על מרחק סביר מהסועדים האחרים - להיות חשוף לעשן סיגריות המגיע מאזור המיועד לעידון במסעדה שגם הוא בחוץ ולרוב ללא כל הפרדה...

דנה פרוסט מקדמת בריאות, האגודה למלחמה בסרטן, אומרת כי: "אין שום סיבה שמי שהולך למסעדה יצטרך לבחור בין הסיכון להידבק בנגיף לבין הסיכון להיחשף לעישון כפוי. התוצאה היא כמובן ברורה, בימים טרופים אלה הציבור חשוף לעישון כפוי  על כל השלכותיו ההרסניות".

מסיבה זו מבקשת האגודה לקדם בהקדם הוראת שעה להגדיר שכלל שטחי המסעדות ובתי הקפה הינם אסורים בעישון. אם הוראה זו אכן תיושם, יהיו חשופים המעשנים לסיכון של קבלת קנס שיכול להגיע לעד 1,000 שקלים לסיגריה, גם במקרה של עישון במקום שעד כה היה מותר להסתובב בו עם סיגריה.

עישון מקומות ציבוריים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד