י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השגרה נמשכת

למרות ההסכם עם חמאס: בלון נפץ נחת בגן יבנה

שבועיים לאחר הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס, בלון נפץ שאליו חובר רימון נחת באתר בניה בגן יבנה | חבלני משטרה ניטרלו את הרימון, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

למרות ההסכם עם חמאס: בלון נפץ נחת בגן יבנה
בלון הנפץ שנחת בגן יבנה צילום: דוברות המשטרה

למרות הסכם הרגיעה בין ישראל לארגון הטרור חמאס, בו סוכם על הפסקת שיגורי בלוני התבערה לעבר ישראל, נראה כי חלק מפעילי הטרור ברצועה מסרבים לקבל עליהם את סעיפי ההסכם.

היום (רביעי) הוזעקו כוחות המשטרה לעיר גן יבנה בעקבות דיווח על חפץ חשוד המחובר לבלון אשר נחתו באתר בניה בעיר. שוטרים וחבלני המשטרה הגיעו למקום באופן מיידי והשטח נסגר עד לסיום הטיפול של החבלנים.

מבדיקת החבלנים עלה כי מדובר ברימון מאולתר שנפל עם הבלון בשטח אתר הבניה. הרימון נוטרל והושמד. בחסדי שמים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במשטרה מציינים כי לאור מספר אירועים מסוג זה בימים האחרונים, בכל מקרה בו מבחינים בחפץ חשוד, יש לדווח מיד למשטרת ישראל בטלפון 100. בנוסף, מסבירים במשטרה, חל איסור לגעת בחפץ, ויש להרחיק סקרנים עד הגעתם של שוטרי משטרת ישראל למקום.

כזכור, בתום שבועות ארוכים של הסלמה בגבול הדרומי, הודיע לפני כשבועיים ארגון הטרור חמאס כי הגיע להבנות על הפסקת אש עם ישראל, בתיווכו של השליח הקטרי. כחלק מההבנות, יופסקו שיגורי הרקטות ובלוני התבערה, וישראל מצידה תעצור את תקיפות חיל האוויר שהתרחשו בלילות בתגובה לטרור שיצא מהרצועה. בנוסף, ייפתחו המעברים שנסגרו עם תחילתה של ההסלמה. גורמים רשמיים בישראל אישרו כי אכן הושגו הבנות עם הארגון.

בהודעה שיצאה מטעמם של ראשי הארגון ברצועה, נאמר כי לאחר סבב שיחות, כשהאחרון שבהם בוצע על ידי נציג החמאס והשגריר הקטרי מוחמד אל-עמדי, הושגה הבנה, לדבריהם, "כדי להכיל את ההסלמה ולהפסיק את התוקפנות הציונית". יש לציין, כי בימים האחרונים טרם חתימת ההסכם פעל השליח הקטרי להשיג רגיעה בין הצדדים, ואף ביקר בתל אביב שם נפגש עם גורמים ישראליים.

בלון תבערה גן יבנה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד