י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו בתיעוד

בבית הרבי מאמשינוב: המתנה הוענקה לאחר 25 שנה

בברית שהתקיימה הבוקר התעקש אבי הבן המסתופף בחצרו של הגר"ש אלתר לכבדו בסנדקאות. ראש הישיבה סירב, אך הרבי מאמשינוב אחז אחרת. מה היה לבסוף? צפו בתיעוד מבית הרבי מאמשינוב

בבית הרבי מאמשינוב: המתנה הוענקה לאחר 25 שנה
שמחת הברית בבית הרבי מאמשינוב צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר, שימש הבוקר (רביעי) בסנדקאות בבית האדמו"ר מאמשינוב בשכונת בית וגן בירושלים.

במקום נערכה שמחת הברית לבן הרה"ח ר' מאיר אלתר נכד ה'שפת אמת' מגור זצ"ל, שמסתופף בהתאספויות רעווא דרעווין בחצרו של ראש הישיבה בשנה האחרונה. 

בעת הזמנתו לסנדקאות, סירב ראש הישיבה ואמר שאינו מסוגל לקחת סנדקאות בפני הרבי מאמשינוב. אבי הבן טען שהרבי מאמשינוב סבור שצריך לתת סנדקאות למי שיש איתו קשר רוחני של התחזקות בתורה ויר"ש, והיות ויש לו חיזוק באמונה בתורה ויראת שמים בשנה האחרונה מהראש ישיבה, הוא מעוניין בדווקא שהראש ישיבה יקבל את הסנדקאות.

כשראש הישיבה עדיין סירב, התעקש אבי הבן באומרו שלבר מצווה שלו ואחיו התאום לפני כ-25 שנים, הגיע ראש ישיבה בשליחות אביו ה'פני מנחם', (בהיותם נכדי הרה"ח הרב יוסף לייב אלתר ז"ל) והביא רק מתנה אחת, ואמר אז, כי בשמחות הבאות הוא ישלם את המתנה השנייה, וכעת הגיע עת תשלום, בהסכמתו להיות סנדק. בכך נעתר ראש הישיבה לסנדקאות.

בסיום הברית בירך הרבי את ראש הישיבה בשנה טובה ומתוקה ושיזכה להשפיע תורה ויר"ש. ראש הישיבה השיב, אברך ברכת הדיוט לכתיבה וחתימה טובה בבריאות השלימה להשפיע לחסידים ולעם ישראל, הרבי ענה אמן והוסיף, גם לשנה זאת לזכות ל- 'אגיטען אחרית שנה'.(ברכה השגורה באמשינוב - שגם בסוף השנה יהיה טוב).

'בחדרי חרדים' עם תיעוד מהשמחה 

הרב שאול אלתר הרבי מאמשינוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד