י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא כמו ביום הראשון

מ"מ המפכ"ל הנחה: להגביר את האכיפה בערים האדומות

לאחר שביום הראשון הסגר הלילי בערים האדומות לא ממש נאכף, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן מורה לשורים להגביר את אמצעי האכיפה. "נמשיך לאכוף הפרות, אולם גם כעת, מדיניות האכיפה שלנו תמשיך להישען בראש ובראשונה על שיח, הסברה, שיקול דעת ורתימת הציבור לשיתוף פעולה"

מ"מ המפכ"ל הנחה: להגביר את האכיפה בערים האדומות
אכיפת הסגר בבני ברק צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

למרות שאמש (שלישי) הצהיר מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן כי מדיניות המשטרה תמשיך להישען בראש ובראשונה על שיח והסברה, היום הנחה כהן להגביר את פעילות האכיפה ברחבי הארץ בדגש על אזורים מוגבלים. זאת, לקראת כניסתו של הסגר הלילי השני שיוטל על שורת ערים בעלות אחוזי תחלואה גבוהים ברחבי הארץ.

מהמשטרה נמסר, כי מ"מ מפכ"ל המשטרה הנחה הערב להגביר את פעילות האכיפה ברחבי הארץ בדגש על אזורים מוגבלים. האכיפה תתמקד בריכוזי קהל והתקהלויות העומדות בניגוד לתקנות וכן בבתי עסק ובמרחב הציבורי.

בתוך כך, ביממה האחרונה חילקה המשטרה 1,213 דוחות על הפרת ההנחיות, ופוזרו 13 אירועים המוניים.

גם הערב, במשטרה שבים ומדגישים כי שיתוף הפעולה של הציבור הכרחי. "מצופה מהציבור לקיים את הוראות החוק ולהישמע לשוטרים, שכן רק יחד נצליח לשמור על הבריאות של כולנו", נמסר מהמשטרה.

כזכור, שעות לפני הטלת הסגר הסגר אמש, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן התייחס להיערכות המשטרה והבהיר, כי בראש ובראשונה מדיניות האכיפה של הכוחות אשר יהיו מוצבים בערים השונות תמשיך להישען על שיח והסברה. כהן רומז לכך כי ייעשה ניסיון מירבי להימנע מחיכוך עם האזרחים ומתן דוחו"ת.

מוקדם יותר אתמול קיים מ"מ המפכ"ל הערכת מצב עם מפקדי המחוזות והאגפים של משטרת ישראל, בעקבות החלטת ועדת השרים להטיל סגר לילי על אזורים בעלי שיעור תחלואה גבוה, החל מאמש למשך שבוע.

"משטרת ישראל ערוכה למימוש החלטת הדרג המדיני וביצוע פעולות פיקוח ואכיפה של הסגר הלילי שהוטל על מוקדי תחלואה משמעותיים ברחבי הארץ", אמר כהן בסיום הישיבה. "ההיערכות המשטרתית המוגברת שתחל הערב, מגיעה לאחר תקופה ממושכת ואינטנסיבית במיוחד, בה שוטרי ישראל פועלים מסביב לשעון לאכיפת התקנות ושמירה על בריאות הציבור לצד יתר המשימות".

מ"מ המפכ"ל ניסה לצנן את הרוחות והבהיר כי האכיפה של כוחות המשטרה תיעשה תוך ניסיון להימנע ממתן דוחו"ת: "נמשיך לאכוף הפרות, אולם גם כעת, מדיניות האכיפה שלנו תמשיך להישען בראש ובראשונה על שיח, הסברה, שיקול דעת ורתימת הציבור לשיתוף פעולה, וזו הציפייה שלי מכל מפקד ושוטר המבצע את המשימה", אמר כהן.

מוטי כהן משטרת ישראל סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד