ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שוב ראש בראש

גנץ נגד נתניהו: "זו לא ביקורת לגיטימית, אלא ניסיון לרסק ולפרק"

אחרי תקופה של שקט יחסי, שוב 'כחול לבן' מאתגרת את נתניהו. אחרי שהאחרון קרא לפתוח בחקירה בלתי תלויה, ניצב בני גנץ בראש סיעתו ותוקף: "זו לא ביקורת לגיטימית ואין בה אלא ניסיון לרסק ולפרק" • צפו בדבריו

גנץ נגד נתניהו: "זו לא ביקורת לגיטימית, אלא ניסיון לרסק ולפרק"
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

אחרי כמה ימים של שקט בקואליציה הרעועה, בתגובה להתקפות שהשמיע ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע לחשיפות של עמית סגל את המחדלים בפרקליטות ובמשטרה, ב'כחול לבן' משיבים אש ומכנסים הערב (רביעי) ישיבת סיעה במהלכה יוצא יו"ר המפלגה בני גנץ במתקפה כנגד ראש הממשלה.

"יש לנו מסר אחד ברור וחד לכל מי שעוסק באכיפת החוק במדינת ישראל: החל מהשוטר, החוקר, השופט, ממלאי התפקידים בפרקליטות ועד השופטים עצמם: זיקפו קומה, אל תיראו ואל תחששו אתם תמלאו את חובתכם ותגנו על שלטון החוק והדמוקרטיה ואנחנו נמלא את חובתנו ונגן עליכם", פתח גנץ בדבריו.

גנץ הוסיף ותקף את ראש הממשלה: "מתקפות חריפות מצד השלטון נגד מערכת אכיפת החוק הן סכנה לדמוקרטיה הישראלית", כשהוא מבהיר: "זו לא ביקורת לגיטימית ואין בה אלא ניסיון לרסק ולפרק".

עוד אמר ראש הממשלה החליפי כי "מערכת המשפט ואכיפת החוק לא נולדו ולא יקרסו לטובתו או לרעתו של אדם זה או אחר", כשהוא מצהיר ומזכיר כי "כחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים ובעיקר כדי להמשיך להגן על בתי המשפט ועל מערכת אכיפת החוק שתבטיח את חוסנה הדמוקרטי של ישראל".

יו"ר 'כחול לבן' גנץ סירב להתייחס בדבריו לטענות שעלו בימים האחרונים בפרסומים ובהם הוכחות על התנהלות מצד בכירי הפרקליטות, המשטרה והמחלקה לחקירת שוטרים, וסיים את דבריו בהתקפה נוספת כנגד ראש הממשלה נתניהו, שהוא טוען: "לא הכל פוליטי – לא הכל אישי. נעמוד כולנו כחומה בצורה וניתן גב למערכת המשפט".

זמן קצר לפני כן נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה מיוחדת בסיעת הליכוד בכנסת, בה קרא לפתוח בחקירה בלתי תלויה נגד המעורבים בטיוח החשדות כלפי הנוגעים בתיקי בהם נחקר והואשם.

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד