י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הטרלה או תוצאות ההסתה?

הח"כים החרדים זעמו: התחזה לפקח ומנע מחרדים לעלות לרכבת

תיעוד שהתפרסם והפך לויראלי בתוך דקות ובו נראה כביכול פקח רכבת מונע מחרדים להצטרף לנסיעה - עורר סערה ברשת והביא את חברי הכנסת החרדים לשגר הודעות נזעמות • אלא, שברכבת ישראל הבהירו כי מדובר במתחזה ובכוונתם להגיש כבר בקרוב תלונה במשטרה • צפו

הח"כים החרדים זעמו: התחזה לפקח ומנע מחרדים לעלות לרכבת
התקרית ברכבת צילום: מתוך הסרטון

הרשת סוערת: תיעוד שצולם ככל הנראה בתחנת הרכבת בבת ים, והופץ בשעות האחרונות, עורר סערה גדולה ואף הביא לגינויים קשים מצד המערכת הפוליטית.

בתיעוד, נראה אדם הלבוש כפקח מטעם רכבת ישראל, מונע מזוג חרדים להצטרף לנסיעה. בסרטון הוא נשמע אומר: "חרדים לא עולים". כאמור, התיעוד גרר גינויים חריפים. חבר הכנסת אליהו חסיד אף הגדיל לעשות והגיש הצעה דחופה לסדר היום, "בעניין אפלייה בוטה בתחנת רכבת בת-ים על ידי פקח רשמי של רכבת ישראל שעומד וחוסם בגופו חרדים מלעלות לרכבת תוך הכרזה ש"חרדים" לא עולים לרכבת".

אלא, ששעה קלה לאחר מכן, בעקבות פניות רבות, הוציאה רכבת ישראל הבהרה שבה נאמר כי מדובר במתחזה שאין לו כל קשר לרכבת ישראל. "בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים פוגעני עם נוסעים", נמסר מרכת ישראל. "יובהר, כי האדם הינו מתחזה לעובד ואשר אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם".

השימוש בסרטון נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם אתם בעלי הזכויות בו, מוזמנים לפנות אלינו.

ברכבת ישראל הבהירו כי האיש הורחק מהרציף על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגורמים המשפטיים ברכבת ישראל מתכוונים להגיש בקרוב תלונה במשטרה. "רכבת ישראל תשקול צעדים משפטיים נוספים כנגדו", נמסר

עוד בטרם התבהרה התמונה המלאה, שרת התחבורה מירי רגב גינתה את המקרה בחריפות: "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ״ל רכבת ישראל עולה כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחיתי את מנכ״ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לרכבת והצליח להתחזות לעובד רכבת ולפגוע בציבור. דבר שאסור שיתרחש".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה לסרטון: "שוחחתי עם מיכאל מייקסנר מנכ"ל 'רכבת ישראל' והוא מגנה בחומרה רבה את המעשה שעשה האדם על דעת עצמו. מראות שכאלו מצמררים ומחרידים ונובעים מההסתה הפרועה שיש בשיח ציבורי כנגד החרדים. אני מודה על התנצלות. יחד עם זאת, לא נעבור לסדר היום על מקרים ומראות שכאלו כלל".

סגן שר התחבורה אורי מקלב הגיב על התיעוד המטריד ואמר: "אנחנו שמחים לראות שזה לא מקרה אמיתי, דבר כזה לא יכול היה לקרות ברכבת ישראל, אך זהו סרטון המשקף מצב בו הציבור החרדי סובל מתדמית של מפיצי מחלות, הציבור החרדי סובל מהקורונה יותר מכל ציבור אחר, יש לא מעט הכפשות והשמצות כנגד בציבור החרדי בגלל הדבר הזה".

מקלב הוסיף, "אני קורא לחברי חברי הממשלה כאשר אנחנו מקבלים החלטות לראות את התמונה הכוללת, וההשלכות המקיפות על כל החלטה, הדברים האלה יש לקחת בצורה מאוזנת - כמו שהנושאים הכלכלים והחינוכים נלקחים בחשבון בטרם קבלת ההחלטה כך ההשלכות התדמיתיות צריכה להיות בחשבון. במגפה הזו אחד תלוי בשני, וצרך לחזק אחד את השני ולא לדחות אחד את השני".

חבר הכנסת שלמה קרעי מסר: "יצאה אומנם הודעה כי מדובר במתחזה, אבל מה עם הפקח הרשמי שהיה במקום? עציץ? יש למצות את הבדיקה עד תום".

 

 

 

 

קורונה רכבת ישראל הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד