י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מועד לפורענות

סוהר חלה בקורונה, הפר בידוד ונתפס מסיע שב"ח

שתי עבירות במכה: סוהר בשירות בתי הסוהר, נתפס הבוקר על ידי המשטרה כשהוא מפר בידוד לאחר שנדבק בנגיף הקורונה • ברכבו של הסוהר נמצא פלסטיני השוהה בישראל בניגוד לחוק • השר אוחנה הורה לפטרו מהשב"ס: "סיכן את בריאות הציבור"

סוהר חלה בקורונה, הפר בידוד ונתפס מסיע שב"ח
אילוסטרציה צילום: pixabay

הבוקר, עצרה המשטרה נהג בכביש 443, לאחר שעצר בצד הדרך ועורר את חשדם של השוטרים. בבדיקה שנעשתה, התברר כי האיש, סוהר בשרות בתי הסוהר, בשירות בתי הסוהר, אמור להימצא בבדוד לאחר שאובחן כחיובי לנגיך הקורונה. לא זו בלבד, ברכבו של הסוהר נתפס פלסטיני השוהה בישראל בניגוד לחוק הסוהר, בן 48, נקנס ב-5,000 שקלים והוא הועבר לבידוד על המשטרה. במשטרת ישראל מציינים כי החקירה בעניינו נמשכת. משירות בתי הסוהר נמסר כי "מדובר באירוע פלילי חמור מאוד".

בעקבות כך, הורו השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ נציב שב"ס לפטר את הסוהר. "גופי המשרד לביטחון הפנים נמצאים בחזית המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, מאבק קשה להצלת חיי אדם", מסר השר אוחנה והוסיף: "הבוקר עודכנתי ע״י מ״מ הנציב כי הסוהר המדובר, לא זו בלבד שביצע לכאורה עבירה פלילית (נושא שיטופל על ידי משטרת ישראל) אלא שסיכן את בריאות הציבור בכך שהפר את הבידוד שהוא נמצא בו בשל מגע עם חולה מאומת — ונמצא חיובי לנגיף הקורונה בעצמו"

"אין מנוס בהקשר זה מלפעול באמצעים הכי קשים נגד אותו סוהר, ולהבהיר לכל המשרתים בגופים כי לא תהיה כל סובלנות להתנהגות מסכנת חיים מסוג זה", הוסיף אוחנה. מהמשטרה נמסר, כי במהלך פעילות משטרת ישראל לפנות בוקר בגזרת תחנת מודיעין, ניגשו השוטרים לבדוק רכב שעמד בסמוך לכביש 443. בבדיקה שערכו השוטרים, נמצא כי הנהג חולה קורונה מאומת שאמור לשהות בבידוד בבית. על פי הודעת המשטרה, נמצא כי אחד הנוסעים ברכב, תושב השטחים, שוהה בארץ בניגוד לחוק.

מ"מ נציב שב"ס גונדר אשר וקנין מסר: "אני רואה את האירוע בחומרה ואני מצפה להתנהגות מבצעית וערכית ברמה גבוהה ביותר מכל סוהרי הארגון. הנחתי לפעול מיידית לפתיחת הליכי פיטורין כנגד הסוהר. סוהרי שב״ס ימשיכו לפעול בנחישות ובמקצועיות למניעת התפשטות הקורונה בבתי הסוהר".

שירות בתי הסוהר סוהר קורונה אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד