י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו בתיעוד

בשיטה מתוחכמת: כך נעצרה חוליית גנבי הרכב הפלסטינית

לאחר חודש שפעלה בערים רבות באזור המרכז, המשטרה תפסה על חם חוליית גנבי רכב פלסטינים שעבדו בשיטות מתוחכמות • על פי כתבי האישום שהוגשו, חברי החוליה נהגו לעבור בערים השונות, לגנוב רכבים ולהעבירם לשטחי הרשות

בשיטה מתוחכמת: כך נעצרה חוליית גנבי הרכב הפלסטינית
מעצר חוליית גנבי רכב צילום: דוברות המשטרה

חוליית גנבי רכבים מתוחכמת שפעלה במשך כחודש באזור המרכז, נתפסה על חם ונעצרה על ידי המשטרה. השבוע הוגשו נגדם כתבי אישום ובקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים. החולייה נעצרה, לאחר שבמשטרת ישראל התקבלו מספר תלונות על גניבות רכבים ממרכז הארץ.

חקירה מאומצת ומורכבת הביאה לגילוי וחשיפת החולייה שכללה מארגן ומתכנן תושב טייבה, נהגת הרכב המוביל תושבת פ"ת ושני תושבי שטחים ששימשו כנהגי הרכבים הגנובים ושהו בישראל ללא אישורים ובניגוד לחוק. עוד מצאו חוקרי המשטרה, כי החולייה פעלה במרכז הארץ במשך כחודש, במהלכו החשודים גנבו מספר כלי רכב מפ"ת, כפר סבא, בת ים ות"א, כשהחשודים מגיעים מדי לילה למספר ערים במרכז הארץ, גונבים רכבים ומעבירים אותם לשטחי הרשות הפלשתינית.

חקירת המשטרה חשפה את השיטה המאורגנת והמתוכננת היטב של החולייה, ואת מסלול ההובלה הברור של הרכב המוביל, מנקודת הגניבה ועד מעבר הרכבים הגנובים לשטחי הרשות דרך מחסום שילה-רנתיס. נהגת הרכב המוביל ונהגי הרכבים הגנובים קיבלו ממארגן הגניבות סך של 500 שקלים עבור גניבת והובלת כל אחד מהרכבים. החשודים, כך על פי כתב האישום, היו מתפרצים לרכבים באמצעות ניפוץ חלון משולש אחורי ופירוק מנגנון ההנעה. לאחר מכן היו גונבים את הרכבים על ידי הנעה באמצעות מחשב הרכב.

חקירת המשטרה העלתה, כי החשודים גנבו רכבים שחנו סמוך אחד לשני ותוך שעשו שימוש בציוד ייעודי. החשודים בחרו את הרכבים בקפדנות, חילקו ביניהם תפקידים ועבדו עם ציוד ייעודי, תוך שהם גונבים רכב מסוג מסויים, מה שמעיד על סיכום של החשוד המארגן עם גורמים ברשות הפלשתינית וקיומו של מודל כלכלי על פיו פעלה החולייה. נהגת הרכב המוביל אספה והסיעה את חברי החולייה ליעד ולאחר מכן הובילה את שיירת הרכבים הגנובים למחסום המעבר לשטחי הרשות הפלסתינית.

החשודים גנבו 14 רכבים בשווי מוערך של כחצי מיליון שקלים. החשודים חיבלו ברכבים ועלות שווי תיקונם עמד על אלפי שקלים.

2 נהגי הרכבים הגנובים, תושבי השטחים (20, 26 מענבתא) ונהגת הרכב המוביל, בת 29 מפ"ת נעצרו על חם ע"י השוטרים במחסום שילה-רנתיס  והובאו לחקירה בתחנת המשטרה. החשוד המארגן, בן 32 מטייבה, נעצר למחרת כשהגיע לדיון בהארכת מעצרה של החשודה.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית המשפט השלום בפ"ת. השבוע הוגשו נגדם כתבי אישום בעבירות של גניבת רכב בצוותא, קשירת קשר לביצוע פשע, פריצה לרכב בצוותא, חבלה במזיד ברכב בצוותא, הסעה ברכב של שב"ח, כניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק, נהיגה ללא רישיון נהיגה ואיסור שימוש ברכב ללא ביטוח. יחד עם כתבי האישום הוגשו נגד החשודים גם בקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

גניבת רכבים פלסטינים תפיסה על חם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד