ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התעלול של העירייה

מנכ"ל הרכבת לדרעי: "הסרטון - עלילת דם" נגדנו"

סרטון האפליה שיזמה עיריית בני ברק במטרה לעורר את השיח סביב התכנית של חברת נת"ע לעקוף את העיר בתוואי הרכבת הקלה - ממשיך לעורר סערה • במכתב חריף, כותב מנכ"ל רכבת ישראל לשר הפנים אריה דרעי: "קשה לתאר את הנזק שגרמו שליחי עיריית בני ברק לרכבת ישראל"

מנכ"ל הרכבת לדרעי: "הסרטון - עלילת דם" נגדנו"
יו"ר ש"ס אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הסערה סביב הסרטון שיזמה עיריית בני ברק, בו נראה אדם המתחזה לפקח הרכבת מונע מזוג חרדים להצטרף לנסיעה בתחנת הרכבת בתל אביב, מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקנסר, פונה במכתב חריף לשר הפנים אריה דרעי. מנכ"ל הרכבת טוען במכתבו כי מדובר ב"עלילת דם נגד רכבת ישראל".

מוקדם יותר היום הבהירה עיריית בני ברק כי היא זו שעומדת מאחורי הסרטון. לדבריה, "מדובר בשחקנים שהצטלמו כדי להמחיש את חומרת התוכנית של החברה הממשלתית נת"ע לעקוף את בני ברק בתוואי המטרו שמוגש בימים אלה". בעירייה טענו כי "לאחר שכל פניותיה של עיריית בני ברק ותושביה לא עצרו את חברת נת"ע מלהגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזויה בסרטון המחשה. יודגש כי בניגוד לנת"ע, ברכבת ישראל לא מונעים מחרדים לעלות על הרכבות".

"היום הופצה ברחבי המדינה עלילת-דם נגד רכבת ישראל, שלפיה היא מונעת כביכול כניסת נוסעים חרדים לרכבות", כותב מנכ"ל הרכבת לשר הפנים. לדבריו, "העלילה הופצה באמצעות סרטון שבו נראה אדם לבוש אפוד זוהר, עם משרוקית, מונע עליית נוסעים חרדים לרכבת בתחנת תל-אביב האוניברסיטה. במקום התחוללה מהומה, שסיכנה את בטיחותם של הנוסעים בתחנה, כאשר נוסעי הרכבת התמימים החלו לזעוק ולמחות, בצדק, כנגד המחזה המביש שהתחולל לנגד עיניהם ושהם סברו שהוא פעולה שננקטה כביכול על ידי אנשי רכבת ישראל".

מנכ"ל הרכבת מסביר, כי "בתוך מספר דקות, לאחר שהוברר שמדובר במתחזה, הזעיקו אנשי רכבת ישראל את המשטרה למקום, שעיכבה את האדם המתחזה יחד עם חבריו שהתחזו לנוסעים חרדים. לתדהמתנו, מתשאול המשטרה במקום עלה כי מדובר בשחקנים, שנשלחו כדי לעורר פרובוקציה מכוונת נגד רכבת ישראל.

גם שרת התחבורה מירי רגב תקפה בחריפות: "התנהלותה השערורייתית היום של עיריית בני ברק מהווה פגיעה מכוערת וצינית בכבודו של הציבור החרדי, באמצעות התנהגות לא מקובלת שהכתימה והכפישה את עובדי הרכבת והטעתה את הציבור. בושה וחרפה".

הסרטון, שכאמור עורר סערה, גרר תגובות קשות עוד בטרם התברר שמדובר בתיעוד יזום של עיריית בני ברק. חבר הכנסת אליהו חסיד אף הגדיל לעשות והגיש הצעה דחופה לסדר היום, "בעניין אפליה בוטה בתחנת הרכבת על ידי פקח רשמי של רכבת ישראל שעומד וחוסם בגופו חרדים מלעלות לרכבת תוך הכרזה ש"חרדים" לא עולים לרכבת".

מנכ"ל רכבת ישראל מסר כי הוגשה תלונה תלונה פלילית למשטרה נגד השחקנים המעורבים לדבריו, "בפרובוקציה השפלה". המנכ"ל מוסיף וכותב: "אך עתה התברר לנו, לזוועתנו, כי שחקנים אלו נשלחו על ידי עיריית בני ברק כמחאה על עניין כלשהו שבינו לבין רכבת ישראל אין כל קשר. קשה לתאר את הנזק שגרמו שליחי עיריית בני ברק לרכבת ישראל, לאמון הציבור בה ולשמה הטוב. תוך זמן קצר הוצפו הרשתות החברתיות בגידופים כלפי אנשי הרכבת. עובדי רכבת בכל הארץ מדווחים על קללות המושמעות נגדם. חברי כנסת הגיבו בזעזוע וגינו את רכבת ישראל ושרת התחבורה קראה אף היא לחקירת המקרה. והכל – כתוצאה ממזימה מכוונת, שפלה ומרושעת, שיזמה ומימנה עיריית בני ברק".

 

רכבת ישראל עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד