י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הכתבה האוהדת וחוסר תיאום

מחדל: החיילים החרדים נפגעים בעקבות מאבקי כבוד

בעקבות כתבה אוהדת ב'ידיעות', שדיווחה על ישיבת הסדר קרבית-חרדית שתלמידיה אמורים לשרת בחטיבת הצנחנים. רח"ט תומכ"א שלא אהב את העובדה שלא יידעו אותו על כך, בחר להעניש דווקא את החיילים החרדים ולאסור על רבני עמותת נצח יהודה את הכניסה לבסיסים • ומה עוד

מחדל: החיילים החרדים נפגעים בעקבות מאבקי כבוד
120 חיילים חרדים סיימו טירונות צילום: באדיבות המצלם

אלפי חיילים חרדים נשארו ללא הליווי הרוחני לו הם זכאים, זאת בשל מלחמות כבוד של רח"ט תומכ"א אמיר ודמני - כך נחשף בערוץ 7.

לפני כשבוע פורסמה כתבה אוהדת בעיתון 'ידיעות אחרונות', שדיווחה על ישיבת הסדר קרבית-חרדית שתלמידיה אמורים לשרת בחטיבת הצנחנים. אמיר ודמני שלא אהב את העובדה שלא יידעו אותו על כך בחר להעניש דווקא את החיילים החרדים ולאסור על רבני עמותת נצח יהודה את הכניסה לבסיסים.

כזכור, בדו"ח ועדת נומה נכתב כי בשל התנהלות לא תקינה ומחדלים, עמותת שח"ר אינה רשאית להיכנס לבסיסי צה"ל וכי עמותת נצח יהודה הינה העמותה היחידה הרשאית לפעול בבסיסי צה"ל על פי החלטת ראש אכ"א. כעת, בעקבות ההחלטה החדשה החיילים נשארו ללא הליווי הרוחני לו הם זכאים.

במכתבו אשר נחשף לראשונה בערוץ 7 מפרט ודמני את העילה להקפאת המגעים עם העמותה, ומאשים את ראשי העמותה בפרסום כתבה, "על אודות מסלול שירות שאינו מתואם עם צה"ל ומשרד הביטחון".

לדבריו, "הדבר מהווה חריגה מן הכללים וההתנהלות שסוכמו בכל הנוגע לפעילות העמותה במסגרת צה"ל. בשל כך ובתיאום עם ראש האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון הוחלט על השהיית פעילות העמותה עד לקיום בירור בנושא".

בארגון תורת לחימה, שחשף את עומק פרשת זיוף נתוני גיוס החרדים במסגרתה ננזפו תא"ל ודמני וראש אגף כוח האדם אלוף מוטי אלמוז, קוראים לרמטכ"ל לפסול את ודמני מלעסוק בסוגיות בעלות זיקה לנושא גיוס החרדים בצה"ל.

"הפוליטיזציה בנושא גיוס החרדים לצה"ל, לא נשארת בתחומי הכנסת אלא חודרת עמוקות לאגף כוח האדם. תת אלוף ודמני ישב ושיקר בנוכחותנו בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, יחד עם האלוף אלמוז, תוך חיפוי הדדי מצד ראשי אכ"א לשעבר דוגמת ח"כ אורנה ברביבאי אשר לה חלק באותה פרשיה חמורה.

ריח רע מאד עולה גם בפרשיה זו, וכל עוד קצינים שאינם ראויים ואינם ערכיים דוגמת ודמני אוחזים בעמדות כוח בנושא גיוס החרדים, בניגוד לכל כללי המנהל תקין וערכי הפיקוד הבסיסיים – אמון הציבור בצה"ל לא ישוקם. אנו קוראים לרמטכ"ל כוכבי, שבזמנו לא הרהיב עוז להדיח את אלוף אלמוז ותא"ל ודמני והסתפק בנזיפה, לפסול אותם מלעסוק בתחום ולברר את נסיבות האירוע בעצמו".

מדובר צה"ל סירבו להגיב לנושא.

נצח יהודה חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד