י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נמצאה התרופה?

בהישג יד; מחקר: הויטמין שהורג את הקורונה

מחקר מצא: ויטמין D במינון גבוה יעיל לטיפול בקורונה. עם זאת, המחקר הקיף מספר מועט של חולים. יש להיוועץ עם רופא לפני נטילת הויטמין

בהישג יד; מחקר: הויטמין שהורג את הקורונה
ויטמינים צילום: יעקב נחומי

מחקרים חובקי עולם נערכים, מיליארדי דולרים מושקעים, כולם מנסים להגיע ראשונים במירוץ אל התרופה שתהרוג את הקורונה ותחזיר לעולם את השפיות אך עתה מתברר: יתכן שהתרופה נמצאת בהישג יד של כל אחד מאיתנו.

חוקרים בספרד פרסמו תוצאות מחקר שערכו ושהעלה כי מינון גבוה של ויטמין D הניתן לחולי קורונה מצליח להפחית סימפטומים ולזרז את תהליך ההחלמה. עם זאת יש להסתייג ולהדגיש כי המחקר נערך על קבוצה קטנה יחסית של חולים ועל כן אינו נחשב לכזה שאמינותו מוחלטת.

המחקר נערך על קבוצה של 76 אנשים שנבחרו באופן אקראי, כולם חיוביים לקורונה. ל-50 מתוכם ניתן ויטמין D במינון גבוה שהשתנה במשך הימים, לצד 26 אחרים ששימשו כקבוצת ביקורת, להם לא ניתן הויטמין. הויטמין ניתן לחולים ביום הראשון, השלישי והשביעי מאז אשפוזם בבית החולים, לאחר מכן מדי שבוע עד לשחרור או קבלה ליחידה לטיפול נמרץ.

יצוין, כל החולים קיבלו גם את הטיפול הסטנדרטי הטוב ביותר שהיה באותה תקופה, שהיה הידרוקסילורוקין בתוספת אזיתרומיצין. המחקר נערך לפני מספר חודשים כאשר הידרוקסיכלורוקין טרם הוכח כלא יעיל עבור קורונה, כך לדברי מחברי המחקר.

התוצאות העלו כי 13 מתוך 26 החולים (50%) בקבוצת הביקורת אושפזו בטיפול נמרץ, ושניים מתו בסופו של דבר. מנגד, בקבוצת החולים שקיבלו את הויטמין רק אחד מכל ה 50 (2%) נדרש לקבלה לטיפול נמרץ, ואף אחד מהם לא נפטר.

הן לחולים שקיבלו את הויטמין והן לחברי קבוצת הביקורת היו מאפיינים בסיסיים דומים מבחינת גיל, מין, תחלואה נלווית (מחלות ריאה, לב וכלי דם וכליות, סוכרת מסוג 2 ודיכוי חיסוני), וסמנים ביולוגיים קליניים של חומרת המחלה. ההבדל היחיד הוא שקבוצת הביקורת הייתה בשכיחות גבוהה יותר של יתר לחץ דם בהשוואה לקבוצת מקבלי הויטמין.

התוצאות כפי שניתן לראות היו מובהקות סטטיסטית, ומהן עולה כי למי שקיבלו ויטמין D היתה הסתברות נמוכה של 93% בסיכויי הקבלה לטיפול נמרץ. "נראה כי ויטמין D מצליח להפחית את חומרת המחלה, אך נדרשים ניסויים גדולים יותר עם קבוצות שתואמו כראוי כדי להציג תשובה סופית לשאלה", סיכמו החוקרים.

תרופה קורונה ויטמינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד