כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בניגוד לחבריה למפלגה

השרה ינקלביץ׳ דורשת: להשוות בתי כנסת להפגנות

בישיבת הממשלה היום דרשה השרה החרדית עומר ינקלביץ' להשוות בין התפילות להפגנות. כך גם השר רפי פרץ. ינקלביץ' אמרה לחבריה השרים סביב השולחן: "מי שמתנגד לסגר, ומנסה להחריג ממנו תחומים, יגרום לזה שהסגר יתארך עוד ולא יביא אותנו לתועלת"

השרה ינקלביץ׳ דורשת: להשוות בתי כנסת להפגנות
נערים ונערות מתחזקים בסליחות אצל רשב"י צילום: דוד כהן

במהלך דיון הממשלה דרשה שרת התפוצות עומר ינקלביץ׳ להשוות את פעילות בלי הכנסת להפגנות, שלא יוחרגו, וסביבם נרשם עימות בין חלק שרי הממשלה מטעם הליכוד לשר המשפטים אבי ניסנקורן מ'כחול לבן' והיועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט.

השרה ינלביץ׳ אמרה בישיבת הממשלה: "צריך לזכור שהסגר הראשון 'בוזבז', צריך לוודא שלא נבזבז את הסגר הנוכחי. ולאחר מכן לפתוח בתבונה באופן סדור עם תוכנית מובנית", כשבניגוד לחלק מחבריה למפלגה, היא הבהירה "חייבים לעשות סגר ונחוש, למעט במקרה שההקלה היא נטולת סיכונים לחלוטין, כמו במקרים שיש פיקוח, בדיקות, קפסולות מבודדות וכו' שאז יודעים שהסיכון הוא אפסי".

עוד אמרה השרה בדיון היום: "שיהיה ברור לכולנו: כל מי שמתנגד לסגר, ומנסה להחריג ממנו תחומים, יגרום לזה שהסגר יתארך עוד ולא יביא אותנו לתועלת שהוא אמור להביא. ולא נצליח להפוך למדינה ירוקה".

בנושא התפילות דרשה השרה ינקלביץ׳ שיוויון והציגה את תכניתה: "ההפגנות ותפילות באופן שיוויוני - ובאופן שלא יהיו סיכונים: שטח פתוח ומרחק" וסיכמה: "צריך להגדיר: אפס הדבקה בקהילה, הסגר מיועד לאפשר לנו להגיע לפתרון, ישראל ירוקה עם אפס הדבקה בקהילה, אחרי שזה יהיה נחלק את המדינה לאזורים, וברגע שתהיה התפרצות של הדבקה בקהילה באזור כלשהו נסגור במהירות ונהפוך אותו לירוק, בזמן הזה המדינה תמשיך את החיים כרגיל ולא נזדקק לסגר נוסף".

גם השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ התייחס לנושא בתי הכנסת בהשוואה להפגנות, ואמר כי "כל הציבור צריך לקחת חלק במאמץ למיגור המגיפה. אם זה אומר פחות מתפללים בבתי הכנסת, ואם זה אומר פחות מפגינים בירושלים. אין שום הבדל ביניהם".

‏השר פרץ הדגיש "פיקוח נפש קיים בבתי הכנסת ובהפגנות", והוסיף להתריע כי "כל חריגה תביא לפגיעה אנושה באמון של הציבור בממשלה והסגר יהיה פחות אפקטיבי".

כזכור, על פי המתווה המוצע: בתוך בתי הכנסת יתפללו בקפסולות של 10 מתפללים, כשעל כל פתח למבנה יכניסו שתי קפסולות, בסך הכל 20 מתפללים, בית כנסת עם שני פתחים יוכל להכניס שש קפסולות של 60 מתפללים. וכך על כל פתח נוסף עוד 20 מתפללים עד 1,000 במקסימום.

בשאר הערים תותר חלוקת קפסולות של 25 מתפללים, אך גם בהן, על כל פתח יכנסו שתי קפסולות של 50 מתפללים, וכך בשני פתחים יכניסו 100 מתפללים, ועל כל פתח נוסף עוד 50 מתפללים. תוך חובה על שמירת מרחק ארבעה מטרים בין מתפלל למתפלל.

סגר ישיבת ממשלה עומר ינקלביץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד