י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
העימותים בשטח רק התחילו

קריאות 'נאצים' ואלימות שוטרים: המשטרה פשטה על חסידות בוהוש

שעות אחרי החלטות הממשלה על סגר בחגים, והמהומות כבר החלו • המשטרה פשטה אמש בשעות הלילה על בית המדרש 'בוהוש' בב"ב לאחר שלטענתה התקיימו במקום תפילות בניגוד לנהלים • עימות אלים התפתח בין המתפללים לשוטרים. ושקיות זבל הושלכו משני צידי המתרס 

קריאות 'נאצים' ואלימות שוטרים: המשטרה פשטה על חסידות בוהוש
האלימות בבוהוש צילום: מתוך הסרטון

כוחות גדולים של משטרה פשטו אמש (ראשון) בשעות הערב המאוחרות על בית המדרש של חצר חסידות בוהוש ברחוב חגי בבני ברק, לאחר שלטענת המשטרה, במקום התנהלו תפילות בניגוד להגבלות משרד הבריאות המורות על צמצום משמעותי במספר המתפללים בערים האדומות.

תוך זמן קצר, התפתחו במקום עימותים בין המתפללים לשוטרים שגלשו להשלכת חפצים וקריאות 'נאצים' לעבר שוטרים, אך מנגד לאלימות ברוטאלית מצד שוטרי היס"מ.

מוישי, מתלמידי הישיבה ששוחח 'בחדרי חרדים', מתאר אלימות קשה מצד השוטרים. "הם נתנו מכות ללא רחם גם למי שלא היה מעורב בתגרה", הוא מספר. "עוד קודם לכן", הוא מוסיף, "נכנסו שוטרים לתוך היכל בית המדרש תוך כדי תפילת שמונה עשרה והחלו לצעוק בחוסר רגישות כלפי המתפללים". יש לציין, כי בסרטונים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' נראים חלק מהמתפללים משליכים שקיות אשפה לעבר כוחות המשטרה ואף צועקים לעברם 'נאצים' ומילות גנאי נוספות.

בתיעוד מזירת האלימות, ניתן לראות שוטר מרים שקית אשפה שהושלכה לעברו, וזורק אותה בזעם לעבר כמה מהחסידים. מייד לאחר מכן ניתן לראות שוטר אחר פורק את זעמו על אחד המתפללים, מכה אותו ומשליך אותו אל הקרקע ללא סיבה נראית לעין.

ממשטרת ישראל נמסר ל'בחדרי חרדים': המשטרה הוזעקה למקום על מנת לאכוף התקהלות אסורה של מאות בניגוד לחוק. שוטרים שהגיעו למקום הורו למתקהלים להתפזר ונתקלו בסירוב של חלק ניכר מהם שגידפו אותם, צעקו לעבר השוטרים "תחזרו לגרמניה", והשליכו לעבר השוטרים שקיות אשפה, עגלות סופר, ביצים ועוד, ואף גרמו נזק לניידת. השוטרים שהיו במקום נאלצו להזעיק סיוע להפסקת ההתפרעות ולפיזור ההתקהלות.

למרות האמור, האירוע המצולם חריג והתנהגות השוטר אינה עולה בקנה אחד עם הנורמות והערכים המצופים משוטר בארגון. ועל כן הנושא יבדק ויטופל בהתאם.

כעת, נערכים במשטרה לאכוף את המגבלות שיוטלו ביום שישי הקרוב, ערב ראש השנה, למשך שלושה שבועות. כזכור, לקראת הטלת הסגר על הערים אדומות ברחבי הארץ, נערכו במשטרה לבצע את האכיפה, אך גם לעימותים שעלולים להתפתח בין האזרחים לכוחות המשטרה בערים המסוגרות, על פי הדיווח ב'ערוץ 12', בפיקוד הבכיר של המשטרה חששו עוד לפני הטלת הסגר כי אזרחים שיתנגדו להטלת המגבלות ייכנסו לעימותים עם השוטרים שיוצבו במחסומים או שיהיו אמונים על האכיפה. בעקבות כך, במשטרה תגברו באופן משמעותי את הכוחות בערים האדומות.

"הנחתי את כלל הכוחות על מיקוד האכיפה בערים האדומות עפ"י תכנית הרמזור הלאומית המאפשרת התמודדות דיפרנציאלית עם התפשטות נגיף הקורונה בהתאם לנתוני תחלואה אזוריים", אמר לפני כשבוע מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן. "הפיקוח והאכיפה המשטרתית יתמקדו בעיקר במקומות צפופים והומי אדם, בדגש על מקומות סגורים. לא נהסס לסגור בתי עסק שיפרו את התקנות ולהמשיך ולהטיל קנסות נגד מפרי חוק שיסכנו את בריאות הציבור", הוסיף.

בוהוש אכיפה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד