י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הגיעה מחלה עד נפש"

מנכ"ל משרד הבריאות: יצאתם להורים? תישארו שם לכל תקופת הסגר

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי בראיון נרחב לאולפן ynet, מתייחס להגבלות החדשות, ההנחיות לבתי הכנסת ומצב התחלואה והעומס בבתי החולים • "אנחנו חושבים שפרנסי בתי הכנסת ומנהלי בתי הכנסת יקפידו על הדבר הזה".

מנכ"ל משרד הבריאות: יצאתם להורים? תישארו שם לכל תקופת הסגר
פרופ' חזי לוי צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

הפרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות השוהה בבידוד כמו יתר בכירי משרד הבריאות, בראיון נרחב הבוקר (שני) לאולפן ynet, מבהיר, לאחר שהשרים אישרו בתום ישיבת ממשלה שנמשכה יותר משמונה שעות סגר שיימשך לפחות שלושה שבועות "אם אתם רוצים לעשות את החג עם המשפחה? תוכלו לחזור רק בתום הסגר. לא נוכל לנסוע להורים במרחק של יציאה מהעיר".

עוד הוא הדגיש כי אמנם בתי החולים עדיין לא קורסים, אבל יש עומס עצום. "הגיעה מחלה עד נפש, לא צריכים להגיע לקריסה כדי להגיד 'קרסנו'. צריך לתכנן צעד אחד קדימה ולראות איך לא קורסים, וצריך לתכנן איך לא מגיעים למצב של הקמת בתי חולים במתכונת שדה".

"מאוד לא רציתי שיהיה סגר כי ברור לי ולכולנו מה המשמעות של סגר בהיבט הפרטני, בהיבט הכללי, ובהיבט הכלכלי. אבל נשתמש בקלישאה - 'הגיעה המחלה עד נפש'. הנקודה הייתה העלייה העצומה, הזינוק בתחלואה, הזינוק בחולים הקשים. עם ההתנהגות כמעט אקספוננציאלית של עלייה בחולים קשים, עלייה במונשמים. אותו מקדם הדבקה שהשתדלנו לשמור אותו על 1 כל הזמן טיפס ל-1.2, 1.3. העלייה בתחלואה שמאוד קשה לבלום אותה, העלייה באשפוז בבתי החולים והעומס בבתי החולים היו הנקודות שבגינן היינו צריכים להדק את המגבלות". אומר לוי.

איך יכול להיות שהמבנים היחידים שמוחרגים הם בתי הכנסת? הקשו המראיינים, והוסיפו, אנחנו קוראים את הקריטריונים להתקהלות בבתי כנסת זה מרגיש כמו שאלה בבגרות ל-10 יחידות: "בית תפילה באזור אדום שגודלו 250 מ"ר יש לו שתי כניסות, אפשר להתפלל בשתי קפסולות של 10 אנשים". אתם תשלחו שוטר לכל בית כנסת לאכוף או שאתם מקווים שהציבור איכשהו ייענה להנחיות האלה?.

"גם בבתי הכנסת, ההחרגה היא כזאת שמרבית המתפללים יתפללו בחוץ, תחת כמובן מתווה של 'תו סגול'. בבתי הכנסת ייכנסו ויוכנסו אנשים על פי גודלו תוך הבטחת מרחב של 4 מטר סביב אדם. הדבר הזה באמת נדון בכובד ראש עם הרבה דעות והתלבטויות. ועדיין, אנחנו בחגי תשרי. עמדתי הייתה שמאות אלפי מתפללים, לא רק אלה שמקיימים מצוות ביום-יום, ירצו להתפלל וחשבנו איך נוכל לתת להם בכל זאת להתפלל תוך נטילת סיכון סביר". השיב מנכ"ל משרד הבריאות.

עוד הוסיף לוי "אנחנו חושבים שפרנסי בתי הכנסת ומנהלי בתי הכנסת יקפידו על הדבר הזה. תהיה גם אכיפה מדגמית, אנחנו לא מצפים שבכל בית כנסת יעמוד שוטר אבל אני מאוד מקווה שנאמני הקורונה ופרנסי בתי הכנסת יקפידו על הכללים כדי לשמור שגם תתקיים התפילה הכל כך חשובה בחגי תשרי, בכיפורים, בראש השנה, בסוכות וגם יישמר המרחק".

משרד הבריאות חגי תשרי קורונה פרופ' חזי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד