י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חיסון לפני הגל השלישי?

המירוץ אל החיסון: מספר המתנדבים יגדל

חברת התרופות 'פייזר' הגישה בקשה להרחיב את הניסוי שהיא עורכת בחיסון לנגיף ולכלול בו 44,000 מתנדבים, ביניהם צעירים בני פחות מגיל 18

המירוץ אל החיסון: מספר המתנדבים יגדל
מזרק חיסון צילום: pixabay

המירוץ העולמי אל החיסון מתקיים ללא הפסקה. בימים האחרונים הגישה חברת התרופות 'פייזר' בקשה רשמית להרחיב את הניסוי שהיא עורכת בחיסון הניסיוני שלה ולכלול בו 44,000 מתנדבים, לעומת 30,000 איש שהשתתפו בו עד כה. הסיבה: ככל שמספר המתנדבים גדול יותר ואיש מהם לא מפתח תופעות לוואי, גדל הסיכוי כי החיסון יוכרז כבטיחותי לשימוש עבור ההמונים.

עוד ביקשה החברה להוריד את גיל המתנדבים המשתתפים בניסוי ל16 ולא להגביל אותו לבני 18 ומעלה כפי שעשתה עד כה. גם כאן מדובר בבחינה של קבוצת גיל חדשה אל מול תופעות לוואי אפשריות של החיסון, וכן בבדיקת השפעתו בבלימת הנגיף.

לאחר הגשת הבקשה להרחבת הניסויים אמר מנכ״ל החברה בראיון לרשת CBS, כי "יתכן ועד סוף חודש אוקטובר נדע אם החיסון עובד ובטיחותי".

פייזר, נזכיר, לצד חברות התרופות מודרנה ואסטרה-זניקה מצויות בשלב הרחב של הניסוי בחיסון, בו יעילותו ובטיחותו נבדקים על עשרות אלפי נסיינים, חלקם מקבלים חומר פעיל בזריקה, אחרים מקבלים 'פלסבו', חומר שאינו פעיל והם משמשים כקבוצת ביקורת לשם נטרול ההשפעה הפסיכולוגית של קבלת החיסון.

חברת פייזר חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד