י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא רק קשישים

נתון מדאיג מרמב"ם: הגיל הממוצע של המונשמים בירידה

ד"ר מיקי הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם, חשף היום כי ממוצע הגילאים של החולים הקשים המאושפזים ברמב"ם עומד על 48. "הגל הנוכחי מתאפיין בירידה בגילאי החולים הקשים. חלקם צעירים"

נתון מדאיג מרמב"ם: הגיל הממוצע של המונשמים בירידה
בדיקת קורונה בשערי צדק צילום: Nati Shohat/Flash90

האזהרה לפיה הגל הנוכחי מתאפיין בירידה של גילאי החולים הקשים, באה לידי ביטוי בנתונים מחרידים שפורסמו היום בידי בית החולים רמב"ם בחיפה.

בראיון שמסר ד"ר מיקי הלברטל, מנכ"ל בית החולים 'רמב"ם', הוא מגלה כי בבית החולים מאושפזים עשרה חולים קשים שחוברו למכשירי הנשמה, כאשר הגיל הממוצע שלהם עומד על 48.

"בניגוד לגל הראשון שבו מרבית החולים הקשים היו מבוגרים ובעלי מחלות רקע, הגל הנוכחי מתאפיין בירידה בגילאי החולים הקשים. חלקם צעירים, כפי שאפשר לראות בחולים המונשמים ברמב"ם, שהגיל הממוצע שלהם עומד על 48 בס"ה", אמר הלברטל שהוסיף כי "יחסית למספר החולים הגדול, הפעם שיעור החולים הקשישים מזערי ביחס לגל הראשון".

הנתונים המגיעים מרמב"ם אינם מפתיעים, לאחר שגם במערכת הבריאות דאגו להדגיש שבגל הנוכחי חלה ירידה במספר החולים הקשים המבוגרים, תופעה שמוסברת בכך שהמבוגרים למדו לשמור על עצמם ולהימנע ממגע עם האוכלוסייה, בעוד שמספר החולים הצעירים דווקא עולה בהתמדה.

במשרד הבריאות מדגישים כי התאוריה לפיה המחלה מסוכנת רק לקשישים, מה שמניע את תומכי תאוריית 'חסינות העדר' להסיר את המגבלות, הוכחה כלא נכונה.

גם באחוזי התמותה נראית הפעם עלייה בחלקם של החולים הצעירים יחסית, כשבניגוד לגל הקודם הגיל הממוצע של הנפטרים ירד ועומד על 50-60, דבר שלא היה בגל הקודם.

מדובר בשינוי של ממש שאמור לחדד את הזהירות ביחס לקורונה, שמתגלית שוב כמחלה מסוכנת במיוחד, לכל גיל, כשההגנה הטובה ביותר היא לעשות הכל בכדי לא להידבק.

 

קורונה בית החולים רמב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד