ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תופעה לא מוסברת

חשיפת 'בחדרי': מספר החולים הקשים בציבור החרדי – נמוך מאד ביחס להדבקה

בדיקה מקיפה שנערכה בידי יועצי רפואה מצאה כי למרות המספר הגבוה של חולים מאומתים מהציבור החרדי, מספר החולים הקשים דווקא נמוך מאד וכמעט ואין מאושפזים •  הסיבה? ככל הנראה הגילאים הצעירים של החולים והשמירה על המבוגרים שמוכיחה את עצמה

חשיפת 'בחדרי': מספר החולים הקשים בציבור החרדי – נמוך מאד ביחס להדבקה
ילדים חרדים במאה שערים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פחות חולים קשים: אתמול פורסמה קריאתו של הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א, לפיה אין להוציא כיתות שלימות לבידוד בשל גילויו של תלמיד כמאומת, וזאת בשל החשש לביטול תורה המוני. הקריאה הכתה גלים זוכתה מטבע הדברים לביקורת רבה, אך בדיקה שערכו מספר יועצי רפואה והיא נחשפת לראשונה ב'בחדרי' מוצאת כי בהחלט שיש לדעה זו על מה להסתמך.

מהבדיקה המקיפה שערכו יועצי הרפואה, ביניהם מהמובילים בתחום, עולה כי עם כל החשש מפני התפשטותה המסוכנת של הקורונה, אך ישנו נתון אחד שאי אפשר לחלוק עמו. "בגל הנוכחי", אומרים יועצי הרפואה, "ישנם עשרות אלפי חולים מהציבור החרדי. נכון להיום, כ50% מכלל החולים החדשים מקורם בערים החרדיות שהפכו ל'אדומות'. מטבע הדברים היה מצופה שהריבוי של החולים יבוא לידי ביטוי במחלקות הקורונה שיתמלאו בחולים מהמגזר החרדי, אך אנו עדים לתופעה הפוכה ובלתי מוסברת: כמעט ואין חולים קשים מהציבור החרדי, ובעצם גם לא מאושפזים קלים יותר, במחלקות הקורונה".

לדבריהם, בתחילת הגל הנוכחי ניכרה הצפה של מחלקות הקורונה בחולים מהמגזר החרדי, אך ככל שעברו הימים כך נראה שגם אם המחלה מתפשטת בריכוזים החרדיים, אך אלו שנדבקים נדבקים בצורה קלה יותר. "היינו מצפים שברגע שבני ברק, למשל, תוצף בעשרות אלפי חולים, שמחלקת הקורונה ב'מעייני הישועה' ובשיבא יעלו על גדותיהם מחולים המגיעים מבני ברק. בפועל, אנו לא רואים את המספרים הגדולים של החולים הקשים מבני ברק, כשההיפך הוא הנכון".

אין להם הסבר לתופעה, מלבד ההסבר המסתמן שנעוץ בגיל החולים. "בציבור החרדי הפנימו שהמחלה מסוכנת למבוגרים, ולכן מבוגרים נמנעים מכל מגע, הסבים לא מתקרבים לנכדים, לא יוצאים לבתי הכנסת, ואילו הנכדים מצידם שומרים מאד על הקשישים. לעומת זאת, הדור הצעיר אמנם נדבק, אך ההדבקה לא גורמת ב"ה לתחלואה מסוכנת".

הנתונים הללו, שנבדקו על ידם מספרית מול מספר מחלקות, הוצגו בפני רופאים בכירים שאף הם לא ידעו לתת מענה לשאלה ולהסביר את פשר מיעוט החולים היחסי באוכלוסיה החרדית, אך הם מצאו לנכון לפרסמם לא משום שניתן יהיה להקל חלילה בהנחיות, אלא ההיפך: "מבחינתנו, אנו לומדים מהנתונים הללו כמה חשובה השמירה על הדור המבוגר. בניגוד לגל הראשון שבו מבוגרים רבים נדבקו וחלקם נפטר רח"ל, הפעם הם למדו להישמר וגם הדור הצעיר יותר למד לשמור עליהם. חשוב להקפיד על מגמה זו ולהמשיך לשמור על המבוגרים מכל משמר, כשכך נוכל בע"ה לצלוח את התקופה הקשה ולהימנע ממספר גבוה של קרבנות בנפש".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד