ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מתנגד להחלטה

שר החינוך: בתי הספר בטוחים יותר מהבית

בצל החלטת הממשלה לסגור את מערכת החינוך החל ממחר: נתונים שהציג שר החינוך יואב גלנט מעלים, כי רוב התלמידים שחלו בקורונה נדבקו דווקא בבית ולא בבית הספר

שר החינוך: בתי הספר בטוחים יותר מהבית
יואב גלנט צילום: פלאש 90

על רקע החלטת הממשלה שהתקבלה במשאל טלפוני בין השרים, להקדים את השבתת מוסדות החינוך החל ממחר, יום חמישי, מתפרסמים נתונים שמטילים ספק ב'אשמה' שמופנית כלפי המוסדות בתור האחראים להדבקות.

שר החינוך יואב גלנט מפרסם הבוקר את נתוני ההדבקה והתחלואה במוסדות החינוך, מהנתונים עולה כי רוב ילדי המוסדות שנדבקו בקורונה, נדבקו בכלל בבית ולא בבית הספר. הנתונים מעלים את השאלה האם הצעד הדרמטי של סגירת המוסדות אכן משרת את המטרה, שהיא קטיעת שרשרת ההדבקה.

לקראת ההצבעה, שר החינוך גלנט שלח בקבוצת הווטסאפ של השרים נתונים של פיקוד העורף, לפיהם 66% מהילדים במערכת החינוך שנדבקו בקורונה נדבקו בבית ולא במוסדות החינוך, ושאחוזי ההדבקה במוסדות עצמם נמוכים מאוד.

על פי גלנט, כך גם 60% מהצוותים החינוכיים שנדבקו בבית ולא בבית הספר. פילוח הנתונים מעלה כי 16% מהתלמידים נדבקו בישיבות. רק 5% בבית הספר היסודי, 2% בגנים ובמעונות, 1% בחטיבה ו-2% בתיכונים.

הנתונים מפריכים את הדעה הקיימת, לפיה ילדים מרבים להידבק במוסדות החינוך שם הם שוהים שעות רבות, לרוב בחללים סגורים. מנגד, יש הטוענים כי העובדה שקיימת הקפדה על שמירת מרחק נאות בין התלמידים, כל תלמיד מביא עימו הצהרת בריאות חתומה וכן אין כניסה לכל מוסד למי שלא עוטה מסכה במשך כל עת שהותו במוסד, מביאה את המוסדות להיות דווקא בטוחים יותר מהסביבה הביתית וממרכזי קניות ואולמות אירועים.

נזכיר כי מאז פרוץ הקורונה לחיינו קיים ויכוח שלא הוכרע בדבר חלקם של הילדים בהפצת המחלה. היו שטענו כי עובדת היות ילדים שנדבקו, א-סימפטומיים מסייעת להעברת המחלה, שכן איש לא יודע כי הם חולים. אחרים טענו כי מי שאינו חש בתסמיני המחלה סיכוייו להעביר אותה הלאה ולהדביק אחרים, נמוכים יותר מאשר מי שחווה תסמינים.

קורונה מוסדות שר החינוך יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד