י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ועדת חקירה לשופטים

סמוטריץ' תקף: "כולכם טייחים שעוזרים לניסנקורן"

במסגרת הדיון בהצעת החוק שהגיש להקמת ועדת חקירה שתבדוק את התנהלות מערכת המשפט בישראל, תקף סמוטריץ' מעל דוכן המליאה: "אתם כישלון בקורונה, אתם כישלון בציונות ובהתיישבות, אתם כישלון בלאחד את העם, אתם מפחדים ממנדלבליט" 

סמוטריץ' תקף: "כולכם טייחים שעוזרים לניסנקורן"
סמוטריץ' תוקף במליאה צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' עלה לדוכן הכנסת ותקף את חברי הקואליציה שהצביעו בסוף נגד החוק שהגיש להקמת ועדת חקירה לבדיקת התנהלות מערכת המשפט בישראל.

"אתם כישלון בקורונה" פתח סמוטריץ'. "הבאתם אותנו להתפרצות מסוכנת ולסגר שני וגם אותו אתם לא מסוגלים לנהל בצורה יעילה. אתם כישלון בכלכלה, לא העברתם תקציב מדינה וגם את 11 מיליארד השקלים, התוספת, שאני, כן אני, הצעתי בוועדת הכספים עוד לא הבאתם לאישור הוועדה והציבור והמיזמים החינוכיים והחברתיים שזקוקים לו עדיין ממתינים לתקציב שיציל אותם מקריסה בכיליון עיניים".

עוד תקף סמוטריץ': "אתם כישלון בציונות ובהתיישבות: ביו"ש יש הקפאה דה פקטו כבר יותר מחצי שנה. אתם כישלון בלאחד את העם! חברי הכנסת החרדים, איזה הישג הבאתם לציבור הנהדר שלכם? שיתפתם פעולה עם הפיכתו ל"מפיץ מחלות" ושעיר לעזאזל?!"

לאחר שסיים למנות את כישלונות הממשלה, עבר סמוטריץ' לתקוף בנושא המשפטי. "לממשלה הזו, יש הישג אחד בלבד. כולכם טייחים שעוזרים לניסנקורן לבנות את החומה הבצורה שמאחוריה אתם מסתירים את השחיתות והעיוותים של מערכת המשפט. אבי ניסנקורן, הוא ראש הממשלה האמתי וכולכם עובדים אצלו! אתם יודעים למה? כי אתם מפחדים'. אתם מפחדים ממנדלבליט ונותנים לו לנהל את המדינה. אתם מפחדים מניסנקורן ונותנים לו להיות ראש הממשלה האמתי, לא זה 'החלופי', אלא זה האמתי שכולכם סרים למרותו.

סמוטריץ' הוסיף לתקוף ואמר לחברי הקואליציה: אתם מפחדים מהנשיאה חיות, ונותנים לה שוב שוב לפסול כאן חוקים, לפגוע בביטחון ובמאבק בטרור ובאופיה היהודי של המדינה. אתם מפחדים משי ניצן וחבריו בפרקליטות ולכן חוץ מלעשות רוח מאפשרים להם להמשיך לשקר ולטייח, ולתפור תיקים אפילו לראש הממשלה ולא עושים כלום".

"ואם גם אחרי החשיפות המטלטלות של עמית סגל ואראל סגל וקלמן ליבסקינד אתם עדיין יושבים כאן מפוחדים ולא תומכים בהצעה כל כך צודקת, כל כך אלמנטרית" אמר סמוטריץ' בנחרצות, "אז כנראה מגיע לכם, מגיע לך ראש הממשלה. אבל, זה לא מגיע לציבור הישראלי. זה לא מגיע למצביעי הימין שכל פעם מצביעים ימין ומקבלים שמאל. להם מגיע משהו אחר! ולכן, אנחנו נמשיך לעמוד כאן שוב ושוב ולהציב בפניכם מראה. נמשיך להוביל את המאבק הצודק וההכרחי הזה שעם ישראל כל כך מיחל להצלחתו. נמשיך להציב חלופה ערכית, אמיצה ונחושה לפחדנות ולחדלון האישים והמעש שלכם".

לסיום הביא סמוטריץ' שורה של ר"ת אקטואליים לשנה החדשה שנת תשפ"א: "תהא שנת פוליטיקה אמינה, תהא שנת פוליטיקה אמיצה, תהא שנת פוליטיקה אחראית, תהא שנת פוליטיקה אחרת".

כצפוי ההצעה של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' נפלה בפעם השנייה (47 נגד, 6 בעד). כאשר רוב חברי הליכוד נעדרו מלבד ח"כ אריאל קלנר ושלמה קרעי שתמכו. חברי מפלגת ש"ס התנגדו, וחברי יהדות התורה לא נכחו. גם שרי כחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי התנגדו להצעה.

סמוטריץ' אמר בתגובה להפלת החוק: "חברי הכנסת של הליכוד והמפלגות החרדיות הגיעו היום לכנסת לבושים סרבלי עבודה ואוחזים בידיהם כף טייחים, פועלים פשוטים של אבי ניסנקורן, עובדים אצלו ומטייחים את החומה הבצורה שהוא בונה כדי להסתיר את הפגמים והחטאים של מערכת המשפט. הם פשוט מפחדים. והציבור לא רוצה להצביע לטייחים".

חבר הכנסת הד"ר שלמה קרעי, שהצביע בעד הצעת החוק זעם על כך שנפתלי בנט לא טרח לבוא למליאה להצביע. "אינו נוכח… ברח לשמאלה. 'הימני' הגדול נפתלי בנט בורח מהצבעה של הסיעה שלו עצמו, וסמוטריץ' הגיבור הגדול מטיף לחברי הליכוד. איך סמוטריץ', עלה התאנה של בנט, יצליח לעשות משהו, אם הבוס שלו בנט פוזל לשמאל ויסכל כמו ניסנקורן כל יוזמה ימנית"?

בצלאל סמוטריץ דוכן הכנסת אופוזיציה פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד