י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על רקע קריסת המעבדות

פרופ' רוטשטיין מ'הדסה': "המעבדה שלנו ריקה!"

המעבדות קרסו בימים האחרונים ומשרד הבריאות הורה על סגירת מתחמי ה'דרייב אין'. אך בדיון שנערך בכניסת גילה הפרופ' רוטשטיין שההתנהלות בעייתית. "המעבדה שלנו ריקה"

פרופ' רוטשטיין מ'הדסה': "המעבדה שלנו ריקה!"
מעבדת קורונה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
בוקה ומבולקה: משרד הבריאות הורה היום על סגירת מתחמי ה'דרייב אחד 'וזאת לאחר שמספר הבדיקות שנלקחו בימה האחרונה עמד על 55,000, מה שגרם למעבדות לקרוס. עם זאת, עכשיו מתברר כי אין כל ויסות. בדיון נערך בכנסת חשף הפרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל 'הדסה', כי המעבדה של בית החולים ריקה ולא נשלחו אליה כלל בדיקות.
בדיון שהתקיים הבוקר (רביעי) בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, יחד עם מנהלי בתי חולים בנושא העומסים על המחלקות וחשש מקריסת בתי חולים, אמר מנכ"ל בית חולים 'הדסה', פרופ' זאב רוטשטיין כי "הסגר הוא ממש לא פתרון יעיל - אנחנו סוגרים בריאים וחולים אחרי הסגר יהיה לנו מדביקי על חדשים. היינו צריכים לאתר את מדביקי העל - אלו הצעירים שנפגשים ורואים אנשים. לא צריך לבדוק רק סימפטומטים".
"אבל אחרי שבעה חודשים אחרי המגיפה הזו, אין לנו פעולה לבצע בדיקות, אז תסגרו את המדינה ולכו למקום אחר. שבעה חודשים מדברים על בדיקות, בדיקות בדיקות. ראש הממשלה דיבר על שירותים אלפי בדיקות ואנחנו ישראל החכמה והגדולה, עדיין לא מצאה ... ".
הוא גילה כי "אנחנו היום בהדסה מבצעים שליש מהבדיקות שביצענו בחלק הראשון. אתם יודעים למה? כי לא שולחים אלינו בדיקות. המעבדה שלנו עומדת ריקה. לדאבוני הרב כי אפשר היה להגדיל את כמות הבדיקות. זה בנפשנו".
נזכיר כי היום הודיעו ב'הדסה' על מבצע של ביצוע בדיקות במתחם' דרייב אחד 'מיוחד שהוקם בבית החולים. הבדיקות מתבצעות בתשלום, והשירות מוצא על רקע קריסת המעבדות והתורות הארוכים המשתרכים במוקדי לקיחת הבדיקות בבתי החולים. 
זאב רוטשטיין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד