י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההכחשה הסינית

סתימת פיות: לאן נעלמו הטענות בדבר המקור הסיני של הווירוס

חוששים מהתמנון הסיני? טוויטר משעה חשבון שטען כי סין הפיצה את נגיף הקורונה • הטענה על כך כי סין ייצרה במו ידיה את הווירוס שמשתק את העולם כבר חצי שנה, נפוצה מאוד בעולם המערבי. כשגם נשיא ארה"ב עצמו התבטא לא פעם וקרא לווירוס בשם 'הנגיף הסיני'

סתימת פיות: לאן נעלמו הטענות בדבר המקור הסיני של הווירוס
אבחון לנגיף קורונה במעבדה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

חברת טוויטר השעתה את חשבונה של וירולוגית סינית שטענה כי וירוס הקורונה נוצר במעבדה בווהאן והופץ על ידי הממשל הסיני. ההשעיה נעשתה ככל הנראה לאחר בקשה של הממשל המרכזי הסיני שכופר בהאשמות שהוטחו נגדו על כך שרשלנות במקרה הטוב, או כוונה זדונית במקרה הרע, הם שהביאו את הווירוס לדלוף החוצה מהמעבדה בה היה שמור, ומשם נפוץ לעולם כולו.

מי שמאשים בקביעות את סין בהפצת הנגיף הוא לא אחר מאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שאף מקפיד לכנות את הקורונה בשם "הנגיף הסיני". סין זועמת על טראמפ, שלדבריה מפיץ תיאוריה קונספירטיבית משוללת הוכחות, אך טראמפ מתעלם מהמחאות הקולניות של הסינים וממשיך בשלו.

והוא לא לבד. רבים אחרים, ביניהם מומחים בתחום התפשטות מגפות בעולם, טוענים כי גם אם סין לא הפיצה את הנגיף בכוונה תחילה, ברור הוא כי היא ידעה על התפשטותו בעיר ווהאן הרבה לפני שנודע על כך בעולם הרחב, ועשתה הכל בכדי להסוות את המגפה המתפשטת, ובכך תרמה לחוסר היכולת להתמודד איתו, אחר שהוא חצה גבולות ומדינות והעולם איבד עליו שליטה.

כעת מתברר כי הממשל הסיני פועל גם בזירה הדיגיטלית ומנסה להעלים את דברי אלו התומכים בטענות המופנות נגדו.

חשוב לציין כי סין מסוגלת לחסום את הגישה לטוויטר מרחבי המדינה כולה, ויתכן כי איום כזה הופנה כלפי הנהלת החברה שהעדיפה להיכנע לגחמה הסינית ולא לאבד שוק משתמשים של יותר ממיליארד איש.

 

 

קורונה סין טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד