י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ראש בראש

תביעת ענק נגד פרופסור לס ו'רדיו 103': "נהפך למטרה לשנאה, לבוז וללעג"

פרופ' אלן דרשוביץ, מבכירי המשפטנים בעולם, הגיש תביעת ענק בגין לשון הרע נגד פרופסור יורם לס ורדיו 103FM על סך של כמיליון דולר, לאחר שלטענתו פרופ' לס שידר רצף של טענות שקריות "שיש בהן פגיעה קשה בשמו הטוב של דרשוביץ ועיוות מוחלט של המציאות"

תביעת ענק נגד פרופסור לס ו'רדיו 103': "נהפך למטרה לשנאה, לבוז וללעג"
יורם לס\אלן דרשוביץ צילום: מתוך שידורי כאן 11\אלן דרשוביץ

תביעה על סך כמיליון דולר: תביעה הוגשה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ע"י פרופ' אלן דרשוביץ. בתביעה נכתב כי בתכנית הרדיו בהגשתו של פרופסור יורם לס, ביום חמישי האחרון, 10 בספטמבר 2020, אמר פרופ' לס - לשעבר חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה ומנכ"ל משרד הבריאות - בעת שיחה עם מאזינה, כי "דרשוביץ נקשר בהאשמות החמרות הקשורות לפרשת ג'פרי אפשטיין וכי הוא הודה בכך.

בכתב התביעה נכתב כי "דבריו של פרופ' לס הם לשון הרע במדרג החמור ביותר משום שהם משפילים ומבזים את דרשוביץ והופכים אותו למטרה לשנאה, לבוז וללעג". עוד נכתב כי "הנתבעים, פרופ' לס, עורך התוכנית, המפיק הראשי ומנכ"ל תחנת הרדיו, לא רק שידרו דברים שקריים אלה, ולא רק שלא נקטו לפני השידור, או בכל מועד אחר, אמצעים כלשהם להיווכח אם הדברים אמת או לא, הם אף ניסו להעניק ללשון הרע ששידרו תוקף על ידי כך שציינו בכזב כי פרופ' דרשוביץ הודה בדברים".

עוד צוין בכתב התביעה כי פרופ' דרשוביץ מעולם לא עשה את המעשים שיוחסו לו על-ידי פרופ' לס ובוודאי שלא הודה במעשים שלא ביצע. למעשה, פרופ' דרשוביץ הציג לפרטי פרטים בעשרות מאמרים וראיונות, כולל בחדשות הפריים-טיים בישראל, הוכחות ברורות וחד משמעיות לפיהן מעולם לא היה קשור להאשמות החמרות הקשורות לפרשת אפשטיין. עוד נטען כי המסמכים, המיילים וההקלטות המפריכות את הטענות כלפי דרשוביץ פורסמו גם בספר פרי עטו , כך שכל עיתונאי ועורך יכול להיחשף אליו לפני כל פרסום.

פרופ' דרשוביץ סיכם את כתב התביעה: "המאבק והמשפט הוא לא רק למען שמי הטוב אלא למען הציבור כולו. כל אזרח יכול לקום בבוקר ולגלות ששמו שורבב לפרשייה או האשמה שכלל לא היה מעורב בה." פרופ' דרשוביץ הודיע כי, כמי שהקדיש מזמנו וממרצו להגנה על מדינת ישראל בבמות בינלאומיות, בכוונתו לתרום מכספי הזכייה בתביעה למגוון עמותות ביניהן: "איחוד הצלה" שמצילים חיים בישראל, מכון "אלף" שתומך באסירים ישראליים ויהודים בכל העולם, ולשורת ארגונים מרכזיים הנלחמים בתנועת ה-BDS.


תביעת דיבה יורם לס אלן דרשוביץ 103 FM ג'פרי אפשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד