י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת השנה החדשה

רב המשטרה לשוטרים: "משמיצים אותנו, לא תמיד יכולים להגיב"

לקראת ראש השנה ובצל הסגר שיחול החל ממחר למשך שלושה שבועות, פנה רב המשטרה רמי ברכיהו לעשרות אלפי השוטרים בישראל באגרת מיוחדת. במכתבו עומד הרב על המורכבות שבין המשטרה כגוף האוכף חוק לבין הציבור הרחב ועל החובה המוטלת על השוטרים להבליג כאשר הם נחשפים לעלבונות

רב המשטרה לשוטרים: "משמיצים אותנו, לא תמיד יכולים להגיב"
שוטרים בתל אביב. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רב המשטרה הרב רמי ברכיהו פנה הערב ל-31,000 שוטרי משטרת ישראל באגרת מיוחדת לקראת ראש השנה ובצל הסגר שיחול החל ממחר למשך שלושה שבועות. "בשנה האחרונה הציבור הישראלי נדרש למבחנים קשים ובראשם מבחן הקורונה וההתמודדות עם נגיף שמכה ללא רחם בכל שכבות הציבור. משטרת ישראל עומדת כחומה בצורה על מנת להגן על הציבור הרחב בכל ימות השנה ובעיקר באתגר הגדול שפוקד את המדינה", כותב הרב ברכיהו.

באגרת מיוחדת שהוציא הרב ברכיהו לכלל השוטרים כותב הרב: "אנחנו השוטרים באים במגע עם החברה הישראלית בסיטואציות רגישות וטעונות, ועוסקים בעצבים החשופים והרגישים ביותר של החברה הישראלית ומשתדלים לעשות זאת באופן מעורר כבוד. באופן טבעי, אנו גם מהווים כתובת להתקפות ציבוריות ולניסיונות לגרור את המשטרה למקומות בעייתיים. כעובדי ציבור איננו יכולים תמיד להגיב כאשר מטיחים בנו האשמות שווא בלתי מוצדקות או כאשר עושים כנגדנו פרובוקציות ומכנים אותנו בשמות גנאי. עם כל הקושי שלא להגיב, דווקא אנחנו שוטרי משטרת ישראל יכולים להעביר דרך האיפוק והשתיקה מסר לחברה הישראלית, שאנחנו השוטרים מבצעים את משמותינו בשמירה על בטחון אזרחי המדינה מתוך אמון מלא במדינת ישראל וערכיה, ומתוך בטחון מוחלט במחויבות של החברה הישראלית לערכים אלה. במציאות בה החברה הישראלית נמצאת כיום, רק ארגון כמו משטרת ישראל יכול להעביר מסר חשוב וחיוני זה, שלא ניתן להעבירו בדיבור ובמילים אלא רק דרך איפוק ושתיקה".

הרב ברכיהו מדגיש כי כלל רבני המשטרה פעלו במשך הימים האחרונים על מנת להכין לכלל השוטרים שיוצבו בימי החג ברחובות הערים את היכולת לשמוע קול שופר ולאותם אלו שרוצים להתפלל את האפשרות לחבור לבתי כנסת העומדים בתקנים המחמירים של הוראות הבטיחות מפני הקורונה.

הרב ברכיהו. צילום: שלומי כהן, פלאש 90

הרב ברכיהו כותב לשוטרים, כי מעולם לא חווה אירוע דומה של קושי שניבט מעייני הציבור ולמולם את תחושת השליחות של השוטרים על מנת לסייע בימים המיוחדים של חגי תשרי.

במכתבו לשוטרים, עומד הרב ברכיהו על המורכבות שבין המשטרה כגוף האוכף חוק לבין הציבור הרחב ועל החובה המוטלת על השוטרים להבליג כאשר הם נחשפים לעלבונות.

הרב מדגיש את ערך השתיקה וההבלגה וכותב: "השוטרים, כשאינם יכולים לדבר או להציג בפני הציבור את הידוע להם. מציאות מורכבת זו מחברת אותי לראש השנה, שבניגוד למועדים אחרים שבהם יש מצוות אקטיביות, בראש השנה המצווה היא פסיבית: לשתוק ולהקשיב לקולות השופר. נשאלת השאלה האם בעידן שבו התרבות השלטת היא תרבות של "הכול דיבורים" ונדמה שמי שמגביה את טון דיבורו זוכה שקולו יישמע, האם יש בכלל ערך לשתיקה?".

בסיום דבריו שהופצו לכלל השוטרים מציין הרב כי ארגון כמו משטרת ישראל, "יכול להעביר מסר חשוב וחיוני זה, שלא ניתן להעבירו בדיבור ובמילים אלא רק דרך איפוק ושתיקה".

רמי ברכיהו ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד