י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חוששים מקריסה

שר הביטחון: להיערך לפתיחת בית חולים שדה שיכיל כ-200 מיטות

לאחר הדיווחים על מצוקת מקום בבתי החולים ברחבי הארץ, שר הביטחון בני גנץ הנחה את צה"ל להיערך להקמת בית חולים שדה לקליטת חולי קורונה | מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי כתב היום למנהלי בתי החולים: "הפסיקו את הניתוחים שאינם דחופים נוכח פתיחת המחלקות"

שר הביטחון: להיערך לפתיחת בית חולים שדה שיכיל כ-200 מיטות
מיטות אשפוז. אילוסטרציה צילום: Adam Shuldman/Flash90

שר הביטחון בני גנץ הנחה היום (שני) את צה"ל להתחיל בהיערכות לפתיחת בית חולים שדה שיקלוט חולי קרונה, זאת בעקבות העומס הרב על בתי החולים ברחבי הארץ שחלקם הודיעו כי יפסיקו לקלוט חולים חדשים.

ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב בנושא הטיפול בקורונה במערכת הביטחון ובהתאם לסקירה שהועברה בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל, סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, וקצין רפואה ראשי, תא"ל פרופ' אלון גלזברג בסיומה אמר גנץ: "על צה״ל להיערך מיידית להקמת בית חולים שדה בהתאם לצורכי מערכת הבריאות".

מוקדם יותר הודיע דובר בית החולים הציבורי אסותא אשדוד כי בית החולים נמצא בתפוסה מרבית של חולי קורונה. "המצב שוקף ומשוקף למשרד הבריאות ולמד"א. מטופלים מאומתים המגיעים לבית החולים וצריכים אשפוז, יועברו לבית חולים אחר", אמר דובר בית החולים

בעקבות כך, הנחה גנץ להתחיל בעבודת המטה הנדרשת להקמת בית חולים שדה שיכיל כ-200 מיטות על בסיס הקצאת רופאים, אחיות ופראמדיקים מצה"ל.

ההיערכות תתבצע מול משרד הבריאות ותמומש אך ורק בהתאם לצורך דחוף של מערכת הבריאות. עוד הורה גנץ למערכת הביטחון להתחיל לעבוד על אסטרטגיית יציאה מהסגר וכן להיערך לתגבור נוסף של כוחות המשטרה במקרה של הימשכות או הרחבת הסגר.

על פי דיווח באתר 'n12' מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, התריע היום כי ישראל נמצאת במצב חירום וקרא לבתי החולים לחדול מפעילות אלקטיבית, קרי פעילות שאינה דחופה או הכרחית לזמן זה. במכתב ששיגר למנכ"לי בתי החולים כתב לוי: "הפסיקו את הניתוחים שאינם דחופים נוכח פתיחת מחלקות קורונה והידרשות צוות מיומן לטיפול בחולים המורכבים. זוהי עת חירום, מהמורכבות שידעה מערכת הבריאות, ובהתאם לכך אני מצפה מכולם לנהוג באחריות אישית, בנחישות ובערבות הדדית".

כזכור, היום החליט צה"ל על הקמת יחידה צבאית חדשה שתעסוק בחקירות אפידמיולוגיות ותסייע בקטיעת שרשראות ההדבקה, זאת בצל הסגר שהוטל על המדינה בעקבות התפרצות התחלואה. לטובת פעילות היחידה, יוסטו מתפקידם כ-600 חיילי סדיר בנוסף לעשרות חיילי מילואים.

זאת, בנוסף למאות חוקרים שעתידים להתווסף בשבועות הקרובים ברשויות המקומיות. יצוין, כי בימים האחרונים הורה שר הביטחון בני גנץ על תגבור של 500 חיילים נוספים לצורך סיוע לפעילות משטרת ישראל במהלך ימי הסגר. זאת בהתאם לצרכים שהוצגו על ידי המשטרה. עם ההחלטה, יגיע מספר החיילים שהוקצו למטרה זו ל-1,000, זאת בנוסף לאלפי חיילי פיקוד העורף שיפעלו בערים השונות.

ההחלטה על הקמת היחידה החדשה ששמה ׳אלה׳, התקבלה בתום עבודת מטה שבוצעה בהובלת סגן הרמטכ"ל האלוף אייל זמיר ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין.

את ההחלטה אישרו לפני זמן קצר שר הביטחון, בני גנץ והרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, משימת היחידה להרחיב את מערך החקירות האפידמיולוגית תחת המפקדה המשימתית ׳אלון׳ בפיקוד העורף.

מדובר צה"ל נמסר כי פעילות יחידת ׳אלה׳ מתווספת לאלפי חיילי פיקוד העורף הפועלים בערים השונות במאמצי קטיעת שרשרת ההדבקה, בדיקות, הפעלת מלוניות, חלוקת מזון והסברה.

 

קורונה שר הביטחון בתי חולים בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד