י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אגף תורני?

אסירים חרדים: שב"ס מתעלם מהצרכים הדתיים בימים הנוראים

אסירים חרדים ששהו באגף התורני בכלא מעשיהו והועברו לכלא דקל, טוענים כי הסוהרים מתעלמים מהצרכים הדתיים בצל הימים הנוראים, והיחס כלפיהם השתנה באופן דרמטי ללא סיבה מוצדקת | בשב"ס הודפים את הטענות: "האגף מתנהל בהתאם לנהלים ובליווי צמוד של רב בית הסוהר"

אסירים חרדים: שב"ס מתעלם מהצרכים הדתיים בימים הנוראים
אסירים בבית כנסת באגף תורני צילום: דוברות שבס

האם שירות בתי הסוהר מתעמר באסירים חרדים בצל משבר הקורונה, כך עולה מטענות שנשמעות בימים האחרונים מצד כמה אסירים שלטענתם הועברו שלא מרצונם לכלא אחר. יש לציין, כי חיי האסירים בכלל והאסירים החרדים בפרט, אינם פשוטים במשך כל ימי השנה, אך הצורך בשירותי דת כגון תפילות בימים הנוראים מעלה את מצוקתם.

מפניות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי לפני כחודש, הוחלט בשירות בתי הסוהר להעביר כמה אסירים חרדים ודתיים מהאגף התורני בכלא מעשיהו, לכלא דקל הסמוך לבאר שבע, שם קיים אגף אותו מכנים בשב"ס כאגף תורני. האסירים טוענים כי הדבר נעשה במחטף ללא שניתנה להם האפשרות לערער על כך. אלא, שלטענת האסירים שהועברו למקום, ההתנהלות באגף שונה לחלוטין מההתנהלות אותה הם חוו בכלא מעשיהו.

בן משפחה של אסיר שהועבר לאגף החדש טוען כי במקרים רבים צוות הסוהרים מתעלם לחלוטין מהצרכים הבסיסיים של האסירים. לדבריו, "לא נותנים לאסירים יותר מחולצה לבנה אחת ומכנס אחד". בן המשפחה מציין עוד, כי "בתקן מופיע שכל אסיר יכול להחזיק חולצה לבנה אחת, אך בשאר האגפים התורניים ברחבי הארץ מאפשרים הכנסת בגדי שבת באופן חופשי".

בנוסף, טוענים האסירים החרדים, כי שירות בתי הסוהר סירב לפתוח עבורם בנץ החמה את בית הכנסת בימי ראש השנה, כאשר ההסבר שניתן להם מצד צוות הסוהרים הוא "שאין היום סליחות". אריאל, שבן משפחתו הועבר יחד עם קבוצת האסירים לכלא דקל אומר בשיחה  עם 'בחדרי חרדים': "משום מה, לא אפשרו להביא להם 'קיטל' לראש השנה, ועכשיו אנחנו לפני יום כיפור, ולאסירים באגף אין מחזור ובגדים מתאימים".

בשיחה עם גברת מינדי בוקשפן, יו"ר עמותת דרור למשפחה המסייעת למשפחות האסירים החרדים, מאשרת בוקשפן את הפרטים ומציינת כי אף היא קיבלה תלונות ממשפחות שקרוביהם הועברו לכלא דקל ללא שום הכנה מראש ויכולת לעכב את ההעברה.

"משפחות רבות מתגוררות באזור ירושלים והסביבה והנסיעה לדרום היא קשה ומתישה, במיוחד בעידן הקורונה", מוסיפה בוקשפן. לדבריה, "המצב שם מבחינה תורנית קשה מאוד. על כל דבר צריכים להילחם. אין להם חליפות וכובעים או ספרי לימוד כמו ששב"ס מספק באגפים תורניים אחרים. המשפחות מודאגות מאוד מה יהיה לקראת יום כיפור ובסוכות".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה לטענות: "אגף לש"מ (לשומרי תורה ומצוות) בבית סוהר 'דקל' מתנהל בהתאם לנהלים ובליווי צמוד של רב בית הסוהר. כל אסיר חדש שנקלט באגף רשאי להכניס איתו את הציוד אשר מותר בהחזקה עפ"י הפקודה".

"להדגיש", אומרים בשב"ס "כי התקיימו סליחות באגף ולו"ז האגף שונה לתקופת החגים על מנת לתת מענה לצרכי האסירים. לצד זה, כל טרוניה שעולה מקרב האסירים באגף ובכלל, נבדקת ומטופלת במידת הצורך על ידי צוות האגף וסגל בית הסוהר".

שב"ס אסירים חרדים אסירים אגף תורני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד