כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאבק הישרדות כלכלי

הנשיא הודיע: מתווה חנינה מיוחד עבור בעלי חובות

נשיא המדינה ושר המשפטים הכריזו היום על מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה. המתווה אינו נוגע לקנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות הקורונה

הנשיא הודיע: מתווה חנינה מיוחד עבור בעלי חובות
נשיא המדינה ריבלין צילום: צילומסך

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הכריז היום, יחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן, על מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה.

יודגש כי במסגרת המתווה לא יבחנו בקשות להקלה בקנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות הקורונה, אלא רק בקשות להקלה בקנסות אחרים למי שמצבו הכלכלי הורע בשל המאבק בקורונה.

נשיא המדינה מסר "ישראליות וישראלים רבים מדי מצאו את עצמם בן לילה, במערכה כלכלית על החיים. בשעה הזאת מדינת ישראל צריכה להושיט יד לבניה ובנותיה ולהיחלץ לעזרתם של אלה הזקוקים לכך"  

ריבלין הוסיף "לא נבחן בקשות להקלה בקנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות הקורונה, אלא הקלה בקנסות למי שמצבו הכלכלי הורע בשל המאבק בקורונה. אנו תלויים זה בזה לטוב ולמוטב, וראוי שכולנו נלחם בנגיף יחד תוך מחויבות לערבות ההדדית בינינו"
    
שר המשפטים אמר "חובתנו לעשות ככל שניתן על מנת לסייע לאותם חייבים להחזיק את הראש מעל המים. המתווה המיוחד שאנו מציגים היום יאפשר הקלה נוספת  לבעלי חובות רבים בגין קנסות, וייתן מענה למצוקה הכלכלית אליה נקלעו באמצעות שימוש בסמכויות החנינה"

המתווה גובש על ידי עו"ד אודית קורינלדי סירקיס, היועצת המשפטית של בית הנשיא, ועו"ד נוחי פוליטיס, מנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים, על רקע ההשלכות כבדות המשקל במישור הכלכלי שחווים רבים מאז התפרצות הקורונה. ביניהם, בעלי חובות בגין קנסות שהוטלו עליהם בעבר, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה ומתקשים לשלם את חובם בתקופה זו. 

הנשיא ריבלין אבי ניסנקורן חנינה בעלי חובות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד