ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"עלול לעלות בחיי אדם"

תופעה מסוכנת בביתר עילית: מי מצית את השטחים הפתוחים ברחבי העיר

בתחנת הכיבוי בביתר עילית חוששים כי ריבוי ההצתות הנגרמות ככל הנראה על ידי ילדים בשטחים פתוחים עשויות לבוא על חשבון טיפול באירועים שעלולים לעלות בחיי אדם | בימים האחרונים עצרה המשטרה מספר ילדים בחשד להצתה והוריהם זומנו לתחנה | מפקד התחנה האזורית יהודה רב רשף תמיר ארז: "קורא להורים ולמחנכים לדבר עם הילדים והנערים ולהסביר להם על חשיבות הדבר"

תופעה מסוכנת בביתר עילית: מי מצית את השטחים הפתוחים ברחבי העיר
שריפה בשטח פתוח בביתר עילית צילום: באדיבות המצלם

לוחמי האש המוצבים בעיר ביתר עילית, מזהירים בתקופה האחרונה מתופעה מסוכנת המתרחבת בימים אלו, בה נגרמות הצתות בשטחים הפתוחים ברחבי העיר, מה שגורם לכבאי תחנת ביתר עילית לעסוק בכיבוי השריפות על חשבון אירועים בהם חלילה עלולים להיות נפגעים, כשהחשש הוא שהדבר עלול לעלות בחיי אדם. אלא, שגורם במערך הכבאות והצלה טוען כי מרבית ההצתות נגרמות על ידי ילדים.

"חשוב להבין", אומר הגורם, "כי ברגע שנקראים לאירוע ברחבי העיר רמת הכוננות יורדת, מכיוון שיש פחות כוחות היכולים לתת מענה ראשוני מהיר לאותו אירוע". לדבריו, "השריפות המדוברות בשטח הפתוח גוזלות מתושבי בעיר את הביטחון לו הם ראויים בתחום הגעת הצוותים במהירות לאירוע אם יתרחש ח"ו".

על פי נתוני הכבאות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', מאז תחילת חודש ספטמבר הוזעקו כבאי תחנת ביתר עילית ל-91 אירועי שריפה ברחבי העיר, כשבחודש הקודם הוזעקו הכבאים ל-60 שריפות בלבד. לצורך הדוגמא, בחודש יוני האחרון אירעו 54 אירועים בלבד ברחבי העיר. כך, שללא ספק מדובר בזינוק דרמטי מאז תחילת החודש, כשגורם במערך הכבאות מבהיר כי הפעילות מופנית לשריפות המדוברות בשטחים הפתוחים, מה שמקשה על פעילות הכבאים.


זינוק במספר האירועים בביתר עילית מאז תחילת החודש

הפילוח מוכיח: רוב השריפות בשטחים פתוחים

בעקבות המצב, המשטרה נכנסה לעובי הקורה והחלה לבצע אכיפה, מארבים ומעצרים כדי לגדוע את התופעה היכולה לעלות בחיי אדם. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ביום רביעי האחרון נעצרו שני ילדים תושבי העיר, בני 10 ו-11 - בפעם השנייה, בחשד להצתה, וההורים זומנו לתחנת המשטרה. זאת בנוסף לשלושה קטינים שנעצרו בחשד שהציתו אש על גג מבנה ברחוב הדף היומי בעיר.

גם אמש (חמישי) נעצר ילד בן 10 ונלקח לתחנת המשטרה. רק לפני כשבוע נעצר ילד אחר בחשד להצתה ברחוב דרך הרמ"ז בעיר ונלקח לתחנת המשטרה, שם הודה במעשה. הילד מסר לחוקרי שהיה במקום עם ילדים נוספים. הוא הוזהר ולקח אחריות על המעשה.

"מזה מספר שבועות אנחנו מזהים עליה בכמות השריפות בשטח פתוח בעיר", אומר מפקד תחנה אזורית יהודה רב רשף תמיר ארז, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "חייבים להבין", הוא מוסיף, "שברגע שלוחמי האש מכבים שריפות הנגרמות כתוצאה ממשחקי ילדים כאלו ואחרים, זה מונע מלתת מענה לאירועים נוספים, ויכול לעלות בחיי אדם חס וחלילה. אני מבקש להודות לאגף מבצעים במשטרת ישראל ותחנת עציון על הטיפול בתופעה"

"אני קורא להורים ולמחנכים לדבר עם הילדים והנערים ולהסביר להם על חשיבות הדבר, היו שגרירים של נושא הבטיחות באש ובכך נמנע אסונות בנפש וברכוש", מוסיף מפקד התחנה.

ביתר עילית שטח פתוח הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד