ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
רגע לפני הסגר

עימות בין כחול לבן לליכוד בנושא ההגבלות

רגע לפני תחילת הסגר והמאבק בקואליציה ממשיך במלא המרץ. בליכוד מבקשים להביא להחלטת ממשלה את איסור התקהלות שיאסור על קיום הפגנות. בכחול לבן מתנגדים בתוקף ובליכוד תוקפים

עימות בין כחול לבן לליכוד בנושא ההגבלות
יולי אדלשטיין ובני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דקות ספורות לתחילת הסגר ומאחר והחקיקה בכנסת שתגביל הפגנות נתקעה, בליכוד מבקשים להביא תחליף דרך אישור הממשלה ובכחול לבן מתנגדים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע לפני זמן קצר כי החליט להביא לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום שיהיה בכוחן להגביל התקהלות עד לחקיקת החוק בכנסת שבוע הבא. זאת בהסתמך לדבריו, על חוות דעת רפואית הקובעת כי חלה סכנה בהתקהלות ועקב העובדה כי מלאכת החקיקה לא תסתיים היום.

שר הבריאות אדלשטיין אמר: "מול עיניי נמצאת לפני הכול בריאות הציבור. לא אאפשר סיכון חיי אדם בהתקהלויות בכלל ולא בהפגנות ולא בבתי הכנסת ".

מנגד, בני גנץ הודיע מוקדם יותר היום (שישי), כי "לא נאפשר הפעלת תקנות לשעת חירום נגד הפגנות. ‏ההחלטה על הסגר המחמיר נועדה לבלום את המגיפה ולא לחסום את ההפגנות או התפילות. אנחנו נמשיך לקדם במסגרת הכללים הדמוקרטיים את החקיקה הכוללת, ונמנע שימוש בתקנות לשעת חירום שממוקדות רק בהפגנות, תפילות או כל סוגיה אחרת".

בסיעת הליכוד תקפו את כחול לבן: "בשעת חירום לאומית זו אין מקום לפוליטיקה קטנה. אף שההפגנות רק מסייעות לליכוד מבחינה פוליטית, הן מסכנות את בריאות הציבור ולכן יש להפסיק אותן".

"אנו קוראים לכחול לבן וליועמ״ש לגלות אחריות ולאשר מייד את תקנות החירום כדי להציל את חייהם של ישראלים רבים", הוסיפו

יולי אדלשטיין מפלגת כחול לבן הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד