י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא דופקים חשבון

מחאה תחת סגר: שיירות בדרך לבלפור • צפו

בעקבות הגבלות הסגר, אלפי מפגיני שמאל יצאו הערב בשיירות מחאה ברכביהם בדרכם למעון ראש הממשלה | המפגינים שכבר הגיעו לבלפור מדווחים על אכיפה נוקשה מצד המשטרה שעורכת בדיקות ומחלק דו"חות | חשש במשטרה: נהגים ינצלו את ההפגנות כדי לחמוק מהסגר

מחאה תחת סגר: שיירות בדרך לבלפור • צפו
שיירת מחאה בדרך לבלפור צילום: קריים מיניסטר

בצל הסגר המהודק שהחל בערב שבת, ארגוני המחאה התאימו את עצמם למגבלות ויצאו הערב (מוצ"ש) בשיירות מחאה לכיוון מעון ראש ההמשלה, לשם כבר הגיעו מפגינים רבים.

חלק מהמפגינים טוענים כי המשטרה מפעילה נגדם אכיפה נוקשה, ומחלקת דו"חות על אי שמירת מרחק. בארגון 'קריים מיניסטר' דיווחו כי עשרות שוטרים עוברים במתחם ההפגנה ומאיימים בדו"חות על המפגינים במידה ולא ישמרו על שני מטר אחד מהשני. במקביל מסרו בארגון כי מפגינים רבים דיווחו על חסימות של  דרכי הגישה להפגנה.

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי השוטרים במחסומים הונחו לאפשר לכל אדם הגעה למחאות. יחד עם זאת, גוברת הערכה כי נהגים רבים ינצלו את ההפגנות כדי לחמוק מהסגר. "לצערנו קיימים נהגים רבים המשתמשים בתקנות לרעה בניסיון לשבש את פעילות האכיפה ולנוע לצורך שלא הוגדר כחיוני ומותר בעת הזו, מה שמחייב את השוטרים לבצע בדיקות ולהפעיל שיקול דעת היכן שנדרש", נמסר מהמשטרה. "לצד זאת", מוסיפים במשטרת ישראל, "מקרים נקודתיים שהועלו בהם השוטרים פעלו תוך שיקול דעת מוטעה, טופלו והנהלים חודדו בהתאם".

מהארגונים 'קריים מיניסטר' 'אין מצב' 'קומי ישראל', 'החזית הוורדה', ו'הדמוקרטים' אשר בין היתר אחראים על המחאות נגד נתניהו, נמסר לקראת ההפגנה: "מחדל הקורונה הוא מחדל מלחמת יום הכיפורים 2020, שממיט על ישראל קטסטרופה חברתית, בריאותית וכלכלית. רק נתניהו אשם והוא מנסה כעת לחסל את הדמוקרטיה. הוא עוסק באובססיביות בהפגנות בבלפור כי הן חושפות את השקרים שהוא מנסה להסתיר ואת העובדה שהוא הפקיר את אזרחי ישראל. ההפגנות הערב הן פיקוח נפש למען הדמוקרטיה ועתיד ילדינו. ערב יום הכיפורים אזרחיות ואזרחי ישראל אומרים לנתניהו – חטאת לפנינו, לך!"

"רואים את ההפגנות המתריסות ושומעים את גנץ ואת כחול לבן ומיד מבינים שהם עושים הכול כדי להפוך את הקואליציה לגועליציה", אומר ח"כ מיקי זוהר בתגובה להפגנות. "בגל הראשון כשנתניהו עבד בלי ההפרעות שלהם צלחנו אותו בגדול, היום הם רק מפריעים לנו כדי להחריב אותנו יחד איתם. הממשלה ה״פרטצ׳יטטית״ הזו חייבת להתפרק בהקדם".

ממחאת הדגלים השחורים נמסר: "הערב הוא נקודת מפנה אדירה במאבק נגד הנאשם נתניהו. מספרים בלתי נתפסים של אזרחים ואזרחיות כמעט בכל צומת, גשר, שכונה ובשיירות, יצאו להילחם במי שעסוק בהרס מדינת ישראל. עכשיו זה ברור לכולם, אין פה שמאל וימין - כולם מאוחדים במאבק להדחת נתניהו, הוא המאבק להצלת מדינת ישראל. נמשיך להפגין בכל יום, בדרכים שונות, תוך שמירה על בריאות המפגינים נגד תרבות ההסתה, השנאה והשחיתות של נתניהו. מדינת ישראל חזקה מנתניהו".

 

 

 

 

 

 

הפגנות בלפור שיירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד